Pregled bibliografske jedinice broj: 55144
Biologijski pristup ekološkom odgoju u predškolskoj dobi
Biologijski pristup ekološkom odgoju u predškolskoj dobi // Ekologija korak bliže djetetu Zbornik radova stručno znanstvenog skupa / Uzelac, Vinka (ur.).
Rijeka: Grad Rijeka, 2000. str. 76-77 (pozvano predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 55144 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Biologijski pristup ekološkom odgoju u predškolskoj dobi
(Biological approach to ecological education before primary school)
Autori
Sušić, Goran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Ekologija korak bliže djetetu Zbornik radova stručno znanstvenog skupa
/ Uzelac, Vinka - Rijeka : Grad Rijeka, 2000, 76-77
Skup
Ekologija korak bliže djetetu
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 21.10.1999. - 23.10.1999
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Biološko obrazovanje; ekološki odgoj; predškolski uzrast
(Biological education. Ecological training; kindergarden children)
Sažetak
Kod djece predškolske dobi počinju se razvijati pozitivne navike ophođenja prema drugim ljudima, prema životinjama i biljkama. Ima li dijete priliku za česte izlaske u prirodu, promatranje uz igru, odnosno priliku za razvijanje ljubavi prema prirodi, ili pak u ovoj životnoj dobi nema takvih obrazovnih programa, može biti presudno za njegov budući odnos prema prirodi. Sposobnost industrijaliziranog, od prirode gotovo posve otuđenog čovjeka, za razumijevanje prirode i njezinih zakonitosti prvenstveno se temelji na njegovoj spoznaji prirode i vlastita okoliša. Na žalost, u tom pogledu u Hrvatskoj su čitave generacije mladih ljudi, pa i odraslih nepotpuno ili pogrešno prosvjećivane. Na novi način odgajani mladi ljudi nosit će tada u sebi, kroz čitavi život, drugačiji odnos prema vlastitoj prirodnoj baštini, temeljen na uvjerenju (proisteklom iz poznavanja, spoznajnim procesom temeljenim na iskustvu) kako upravo mi u Hrvatskoj živimo na jednom od najvrednijih prostora na svijetu, koji smo tek posudili od svojih potomaka. Zato ga trebamo voljeti i očuvati. Stoga trebamo djelovati u smjeru promjene vrijednosnog sustava u mladih u skladu sa stvarnim vrijednostima hrvatske prirodne baštine. Pri tome djeca predškolskog uzrasta, osim audio-vizuelnih pomagala za upoznavanje s prirodnom baštinom trebaju neizostavno imati i malu školu u prirodi. Polazišta takvih programa trebaju biti: (a) Dijete upoznaje svijet koji se sastoji od najneobičnijih, ali predivnih različitosti i treba shvatiti kako sve u prirodi ima jedinstvenu vrijednost, mjesto i ulogu. (b) Bogatstvo prirode leži u različitosti i jedinstvenosti pojedinih vrsta biljaka, životinja, pa i ljudi, a svi su oni njeni ravnopravni djelovi (c) I sva druga živa bića imaju pravo na život, čovjek jest drugačiji, ali nije nadređen drugim živim bićima i svojim djelovanjem ne smije narušavati sklad u prirodi. (d) Svako dijete ima pravo na osobno iskustvo steći će ga npr. posjetom Ornitološkom rezervatu na otoku Cresu i bjeloglavim supovima, neposrednim kontaktom s domaćim životinjama (ovca, krava, magarac), gledanjem, a ne ubiranjem cvijeća i sl.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija
POVEZANOST RADA