Pregled bibliografske jedinice broj: 551209
Kultura u nastavi hrvatskog kao stranog jezika
Kultura u nastavi hrvatskog kao stranog jezika // Croatian studies review, vol 6 (2010), 189-200 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 551209 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kultura u nastavi hrvatskog kao stranog jezika
(Culture in lecturing Croatian as a foreign language)
Autori
Pasini, Dinka
Izvornik
Croatian studies review (1440-0448) Vol 6
(2010);
189-200
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
nastava hrvatskoga kao drugog i stranog jezika; kultura u nastavi hrvatskog kao stranog; lektorati hrvatskoga jezika i kulture u inozemstvu; kulturni stereotipi; interkulturalnost; kulturološke kompetencije; promocija hrvatskoga kulturnog identiteta u svijetu
(teaching Croatian as a foreign and second language; culture in the lecturing of Croatian as a foreign language; Croatian language and culture study sections abroad; cultural stereotypes; interculturality; cultural stereotypes; cultural competences; the promotion of Croatian cultural identity on the universities abroad)
Sažetak
Hrvatski jezik, iako tzv. mali jezik, sadrži velik kulturni potencijal. Kulturni potencijal znači mogućnost da se hrvatski jezik, unatoč svojoj 'malenkosti', otvori prema drugim kulturama pa posredno i prema većim jezicima. Drugim riječima, jezik kao zatvoren i statičan sustav gramatičkih struktura svojom kulturnom baštinom postaje otvoren i dinamičan sustav okrenut svijetu i njegovu tržištu znanja. Kultura sadrži i prenosi kulturne vrednote jezika, u našem slučaju hrvatskoga, i tvori njegov kulturni identitet. Spoznaja je to koja je uvelike inspirirala poučavanje stranih jezika pa tako i ovaj članak o nastavi hrvatskoga kao drugog i stranog. U današnje vrijeme, kada se mnogi filološki studiji pretvaraju u kulturološke studije, nastava kulture dobiva posebno značenje i zaslužuje veću pozornost. Poučavajući i učeći hrvatski jezik, lektori predstavljaju, a korisnici programa hrvatskoga jezika u svijetu usvajaju hrvatske kulturne obrasce i stvaraju sliku o Hrvatskoj i Hrvatima. Dobro poznavanje kulture osnovni je preduvjet za prevladavanje kulturnih stereotipa te ispunjavanje jednog od temeljnih nastavnih ciljeva u suvremenoj metodici poučavanja stranih jezika – interkulturalnosti. Zato su pomno i sustavno osmišljeni programi kulture u nastavi hrvatskoga jezika u inozemstvu i nastavnici koji posjeduju kulturološke kompetencije u hrvatskome jeziku vrlo važni jer ujedno pridonose promociji Hrvatske u svijetu i jamče budućnost hrvatskoga jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-0000000-3623 - Metodologija i izrada udžbenika i testiranja za hrvatski kao drugi/strani jezik (Pranjković, Ivo, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Dinka Pasini
(autor)