Pregled bibliografske jedinice broj: 551158
Razvoj autonomije djeteta u procesu odgoja i obrazovanja u vrtiću
Razvoj autonomije djeteta u procesu odgoja i obrazovanja u vrtiću // Pedagogijska istraživanja, 8 (2011), 2; 217-230 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 551158 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj autonomije djeteta u procesu odgoja i obrazovanja u vrtiću
(The development of autonomy in children in the pre-school educational process - a path to lifelong learning)
Autori
Slunjski, Edita
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 8
(2011), 2;
217-230
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
autonomija djeteta; cjeloživotno učenje; odgojno-obrazovni proces vrtića; samostalne istraživačke aktivnosti
(child's autonomy; lifelong learning; nursery school educational process; autonomous exploration activities)
Sažetak
U oblikovanju odgojno-obrazovnog procesa vrtića, valja polaziti od prirode učenja male djece koja se temelji na stjecanju izravnog i konkretnog iskustva tj. aktivnom sudjelovanju djeteta u procesu učenja. Ono se ostvaruje u interakciji djeteta s drugom djecom i podržavajućim odraslima. Vrtićko okruženje (prostorno, socijalno) ima veliki utjecaj na učenje i cjelokupni razvoj i odgoj djeteta kao i na razvoj njegove autonomije, iz kojeg razloga kontinuirano unapređivanje okruženja predstavlja jednu od posebno važnih zadaća u organizaciji odgojno-obrazovnog procesa vrtića. Kvalitativno bogaćenje okruženja može dovesti do velikih promjena u ponašanju djece ; ono se odražava na to kako djeca međusobno surađuju, kako se u vlastitim aktivnostima (samo)organiziraju, kako rješavaju različite probleme, tj. kako razmišljaju, istražuju i uče. Unapređivanje kvalitete odgojno-obrazovnog procesa vrtića usmjerenog razvoju autonomije djece iziskuje i mijenjanje uloge odgajatelja tj. razvoj nekih novih kompetencija, koje se razvijaju onim oblicima profesionalnog usavršavanja koje podupiru razvoj autonomije odgajatelja. Razvoj autonomije djeteta u procesu vlastitog učenja, razvoj sposobnosti upravljanja procesom svog učenja i vježbanje preuzimanja odgovornosti za vlastito učenje, predstavljaju kvalitete koje utiru put cjeloživotnog učenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Edita Slunjski
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts