Pregled bibliografske jedinice broj: 551145
Teorijski pogledi na razvoj socijalne kompetencije predškolskog djeteta
Teorijski pogledi na razvoj socijalne kompetencije predškolskog djeteta // Pedagogijska istraživanja, 8 (2011), 2; 271-281 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 551145 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Teorijski pogledi na razvoj socijalne kompetencije predškolskog djeteta
(The review of theories about social competency)
Autori
Jurčević-Lozančić, Anka
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 8
(2011), 2;
271-281
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
obitelj; rani odgoj; učenje djeteta; predškolska ustanova; socijalne kompetencije.
(family; early education; child's learning; preschool institution; social competencies)
Sažetak
Dijete je kreativno i interaktivno biće koje aktivno sudjeluje u svojem odgoju i socijalizaciji. Djetetova aktivna priroda prepoznaje se u njegovoj igri, spontanom učenju, istraživanju, znatiželji, maštanju i zamišljanju. Spoznaja da djeca, kao i odrasli, traže odgovor na pitanja koja će pomoći da sami sebe bolje razumiju, potaknula je mnoge autore na istraživanje osobne i socijalne kompetencije jer, kako je poznato, rano djetinjstvo postavlja prve okvire razvoja pojma o sebi, koji će sadržavati pozitivne i negativne elemente, lica i naličja. Rezultati mnogih suvremenih istraživanja pokazuju da postoji intenzivna korelacija između razvoja djetetova postignuća i okoline koja podupire njegovo učenje. Podržavanje pozitivnih socijalnih interakcija, a posebice uključivanje djeteta u zajedničke aktivnosti koje poboljšavaju i unapređuju njegovo psihotjelesno zdravlje, konstruktivan djetetov doprinos prema sebi i drugima smatra se poželjnim i društveno prihvatljivim, odnosno socijalno kompetentnim ponašanjem. To znači da su socijalno kompetentna ona djeca koja posjeduju socijalno prikladna, poželjna ponašanja i socijalno-kognitivne sposobnosti koje im omogućuju da različita ponašanja primijene na senzibilan način koji je usklađen s potrebama društva i kulture. U ovom radu elaborirat ćemo važnost poticanja socijalne kompetencije u ranom odgoju te ćemo se osvrnuti na analize navedenog fenomena koje daju suvremeni autori u znanstvenoj literaturi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Anka Jurčević Lozančić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts