Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 551080

Kurikulum i određenje dvodimenzionalnosti ciljeva u nastavi


Markić, Ivan
Kurikulum i određenje dvodimenzionalnosti ciljeva u nastavi // Modern methodological aspects = Korszerū odszertani kihívások: Savremeni metodički izazovi / Bene, Annamaria (ur.).
Subotica: Magyar Tannyelvu Tanitokepzo Kar, 2010. str. 65-75 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 551080 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kurikulum i određenje dvodimenzionalnosti ciljeva u nastavi
(Curriculum and defining two-dimensional curriculum goals in teaching)

Autori
Markić, Ivan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Modern methodological aspects = Korszerū odszertani kihívások: Savremeni metodički izazovi / Bene, Annamaria - Subotica : Magyar Tannyelvu Tanitokepzo Kar, 2010, 65-75

ISBN
978-86-87095-08-3

Skup
Modern methodological aspects = Korszerū odszertani kihívások: Savremeni metodički izazovi

Mjesto i datum
Subotica, Srbija, 23.09.2010. - 25.09.2010

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
kurikulum; kurikularni ciljevi; nastava; ciljevi učenja
(curriculum; teaching process; teacher; student; curriculum goals)

Sažetak
Svrha rada jest prikazati zadaću dvodimenzionalnosti kurikularnih ciljeva u kreiranju kvalitetnijeg i uspješnijeg nastavnog procesa. Postavljajući kurikularne ciljeve u nastavi, odnosno, izvodeći ih iz taksonomija ciljeva učenja Benjamina S. Blooma, Davida R. Krathwohla i Roberta M. Gagnea, možemo sagledati kompleksnost učenja i poučavanja te odrediti najbolje i najprimjerenije strategije, metode i postupke koje bi nastavnici trebali koristiti u nastavi kako bi ona postala proces aktivnog i partnerskog stjecanja znanja, a učionica mjesto razvoja učeničkih, ali i nastavničkih kompetencija. Kurikulumskim pristupom kao relativno pouzdanim unaprjeđujućim procesom planiramo, organiziramo, provodimo i vrjednujemo odgojno obrazovni i školski sustav, ali i nastavni proces. Nastavni proces, odnosno njegov kurikulum, podrazumijeva opsežno planiranje, ustrojstvo i provjeravanje procesa učenja (nastave) s obzirom na odgovarajuće detaljne ciljeve, sadržajne elemente, ustrojstvo učenja i nastave te kontrolu postignuća učenja prema globalno postavljenim ciljevima i prema pretpostavkama za učenje (Jurić, 2007). Dvodimenzionalnost kurikularnih ciljeva u nastavi prikazat ću putem tablice, zahvaćajući ciljeve nastave unutar nastavne jedinice 'Francuska revolucija', nastave povijesti za srednjoškolske učenike, kako bi što zornije ogledao i prikazao sam proces učenja. U svakom koraku prikazat ću što bi učenik trebao znati i umjeti poslije ostvarenja pojedinog nastavnog cilja. Kategorije su hijerarhijeki usustavljene, polazeći od prepoznavanja pojedinosti unutar nastavne teme do kreiranja i produciranja novih, samostalnih teorija.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301761-1765 - Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi (Previšić, Vlatko, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ivan Markić (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Markić, Ivan
Kurikulum i određenje dvodimenzionalnosti ciljeva u nastavi // Modern methodological aspects = Korszerū odszertani kihívások: Savremeni metodički izazovi / Bene, Annamaria (ur.).
Subotica: Magyar Tannyelvu Tanitokepzo Kar, 2010. str. 65-75 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Markić, I. (2010) Kurikulum i određenje dvodimenzionalnosti ciljeva u nastavi. U: Bene, A. (ur.)Modern methodological aspects = Korszerū odszertani kihívások: Savremeni metodički izazovi.
@article{article, author = {Marki\'{c}, Ivan}, editor = {Bene, A.}, year = {2010}, pages = {65-75}, keywords = {kurikulum, kurikularni ciljevi, nastava, ciljevi u\v{c}enja}, isbn = {978-86-87095-08-3}, title = {Kurikulum i odre\djenje dvodimenzionalnosti ciljeva u nastavi}, keyword = {kurikulum, kurikularni ciljevi, nastava, ciljevi u\v{c}enja}, publisher = {Magyar Tannyelvu Tanitokepzo Kar}, publisherplace = {Subotica, Srbija} }
@article{article, author = {Marki\'{c}, Ivan}, editor = {Bene, A.}, year = {2010}, pages = {65-75}, keywords = {curriculum, teaching process, teacher, student, curriculum goals}, isbn = {978-86-87095-08-3}, title = {Curriculum and defining two-dimensional curriculum goals in teaching}, keyword = {curriculum, teaching process, teacher, student, curriculum goals}, publisher = {Magyar Tannyelvu Tanitokepzo Kar}, publisherplace = {Subotica, Srbija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font