Pregled bibliografske jedinice broj: 551080
Kurikulum i određenje dvodimenzionalnosti ciljeva u nastavi
Kurikulum i određenje dvodimenzionalnosti ciljeva u nastavi // Modern methodological aspects = Korszerū odszertani kihívások: Savremeni metodički izazovi / Bene, Annamaria (ur.).
Subotica: Magyar Tannyelvu Tanitokepzo Kar, 2010. str. 65-75 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 551080 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kurikulum i određenje dvodimenzionalnosti ciljeva u nastavi
(Curriculum and defining two-dimensional curriculum goals in teaching)
Autori
Markić, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Modern methodological aspects = Korszerū odszertani kihívások: Savremeni metodički izazovi
/ Bene, Annamaria - Subotica : Magyar Tannyelvu Tanitokepzo Kar, 2010, 65-75
ISBN
978-86-87095-08-3
Skup
Modern methodological aspects = Korszerū odszertani kihívások: Savremeni metodički izazovi
Mjesto i datum
Subotica, Srbija, 23.09.2010. - 25.09.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kurikulum; kurikularni ciljevi; nastava; ciljevi učenja
(curriculum; teaching process; teacher; student; curriculum goals)
Sažetak
Svrha rada jest prikazati zadaću dvodimenzionalnosti kurikularnih ciljeva u kreiranju kvalitetnijeg i uspješnijeg nastavnog procesa. Postavljajući kurikularne ciljeve u nastavi, odnosno, izvodeći ih iz taksonomija ciljeva učenja Benjamina S. Blooma, Davida R. Krathwohla i Roberta M. Gagnea, možemo sagledati kompleksnost učenja i poučavanja te odrediti najbolje i najprimjerenije strategije, metode i postupke koje bi nastavnici trebali koristiti u nastavi kako bi ona postala proces aktivnog i partnerskog stjecanja znanja, a učionica mjesto razvoja učeničkih, ali i nastavničkih kompetencija. Kurikulumskim pristupom kao relativno pouzdanim unaprjeđujućim procesom planiramo, organiziramo, provodimo i vrjednujemo odgojno obrazovni i školski sustav, ali i nastavni proces. Nastavni proces, odnosno njegov kurikulum, podrazumijeva opsežno planiranje, ustrojstvo i provjeravanje procesa učenja (nastave) s obzirom na odgovarajuće detaljne ciljeve, sadržajne elemente, ustrojstvo učenja i nastave te kontrolu postignuća učenja prema globalno postavljenim ciljevima i prema pretpostavkama za učenje (Jurić, 2007). Dvodimenzionalnost kurikularnih ciljeva u nastavi prikazat ću putem tablice, zahvaćajući ciljeve nastave unutar nastavne jedinice 'Francuska revolucija', nastave povijesti za srednjoškolske učenike, kako bi što zornije ogledao i prikazao sam proces učenja. U svakom koraku prikazat ću što bi učenik trebao znati i umjeti poslije ostvarenja pojedinog nastavnog cilja. Kategorije su hijerarhijeki usustavljene, polazeći od prepoznavanja pojedinosti unutar nastavne teme do kreiranja i produciranja novih, samostalnih teorija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1765 - Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi (Previšić, Vlatko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Ivan Markić
(autor)