Pregled bibliografske jedinice broj: 551012
Komparativni pristup programima osposobljavanja obitelji i potpori roditeljima
Komparativni pristup programima osposobljavanja obitelji i potpori roditeljima // Pedagogijska istraživanja, 9 (2012), 1-2; 117-130 doi:http://hrcak.srce.hr/113628 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 551012 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komparativni pristup programima osposobljavanja obitelji i potpori roditeljima
(Comparative approach to family education and parent's support programmes)
Autori
Petani, Rozana ; Kristić, Kristina
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 9
(2012), 1-2;
117-130
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni rad, znanstveni
Ključne riječi
suvremena obitelj; roditelji; roditeljska uloga; edukacija roditelja; potpora roditeljima; savjetovanje
(contemporary family; parents; parental role; parent education; parent support; counselling)
Sažetak
Današnja obitelj drugačija je od tradicionalne slike obitelji, koju su činili bračni par s djecom, kao nukleus te ostali bliži i daljnji krvni srodnici. Promjene kroz koje prolazi društvo nužno utječu i na obitelj. Obitelj prati sve društvene promjene i transformacije, mijenjajući samu sebe, ali i svoju ulogu u društvu. Roditelji ispunjavaju odgojnu i socijalizacijsku funkciju obitelji, a to od njih zahtijeva prilagodbu različitim zahtjevima i potrebama koje sa sobom nosi suvremena obitelj i roditeljstvo. Kao posljedica sve većih zahtijeva i teškoća, s kojima se suočavaju, javlja se potreba za različitim oblicima pomoći, potpore, savjetovanja i edukacije. Na taj im se način može pomoći da se osjećaju zadovoljno, kompetentno i uspješno u roditeljskoj ulozi. U razvijenim zapadnim zemljama možemo mnogo raznih edukativnih i programa potpore namijenjenih roditeljima. Bogato su razrađeni pa svaki roditelj može pronaći program koji će mu pružiti znanja, savjete, potporu ili vještine koje mu nedostaju ili za koje smatra da će mu pomoći da se osjeća kompetentnim u roditeljskoj ulozi. Kod nas je koncept edukacije i potpore roditelja i dalje u razvoju te se očekuje da se pitanje obrazovanja roditelja podigne na razinu javne potrebe te prihvati kao dio raznih državnih strategija usmjerenih prema dobrobiti obitelji i djece. U radu se predstavljaju edukativni i programi potpore namijenjeni roditeljima, zatim vrste programa koji se nude roditeljima, objašnjava se tko su stručnjaci koji ih organiziraju i provode, na kako se ti programi provode te kakva je situacija u Republici Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Rozana Petani
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- Social Science Abstracts