Pregled bibliografske jedinice broj: 550959
Modeliranje kohezije školskog razreda u kontekstu interkulturalnih odnosa
Modeliranje kohezije školskog razreda u kontekstu interkulturalnih odnosa // Susret kultura / Subotić, Ljiljana ; Živančević-Sekeruš, Ivana (ur.).
Novi Sad: Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu, 2010. str. 156-162 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 550959 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Modeliranje kohezije školskog razreda u kontekstu interkulturalnih odnosa
(Modeling of classroom cohesion in the context of intercultural relations)
Autori
Jurčić, Marko ; Markić, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Susret kultura
/ Subotić, Ljiljana ; Živančević-Sekeruš, Ivana - Novi Sad : Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu, 2010, 156-162
ISBN
978-86-6065-040-7
Skup
Peti međunarodni interdisciplinarni simpozijum "Susret kultura"
Mjesto i datum
Novi Sad, Srbija, 01.12.2009. - 04.12.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Interkulturalni odnosi; kohezivnost školskog razreda; učenici
(intercultural relations; classroom cohesion; pupils)
Sažetak
U radu se razmatra kohezivnost školskog razreda i mogući pristup u njezinu postizanju u kontekstu interkulturalizma koji implicira dijalog, otvorenost, dinamiku i perspektivu. Interkulturalni odnosi u razredu temelje se na komunikaciji i interakciji učenika, uspoređivanju mišljenja, ideja i kultura. Svaki pojedinac stječe i zauzima određeni položaj i status unutar razreda, primjeren kvalitetnom odrastanju, unatoč teškoćama koje mogu biti izazvane činjenicom da je školski razred skupina učenika samo podjednake kronološke, obrazovne, socijalne i emocionalne dobi. Najrazličitiji utjecaji kultura javljaju se u školskom razredu. Stoga on treba biti utemeljena na interkulturalnim odnosima, jer oni omogućavaju suočavanje, komunikaciju, međusobno upoznavanje i vrednovanje, razmjenu vrijednosti, modela, načina i stilova života, te društveno-etičko poštivanje. U složenim i isprepletenim odnosima unutar školskog razreda učenici utječu na rezultat dimenzije odnosa, odnosno na procjenu uključenosti pojedinca u školski razred i intenzitet u kojem jedni druge prihvaćaju, podržavaju i pomažu. Izvor kohezivnosti školskog razreda jesu motivi učenika koji se mogu zadovoljiti u razredu i učinci kohezivnosti na njihovu uključenost u školski razred.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1765 - Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi (Previšić, Vlatko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb