Pregled bibliografske jedinice broj: 550905
Kultura vrtića – sustav koji se kontinuirano mijenja i uči
Kultura vrtića – sustav koji se kontinuirano mijenja i uči // Pedagogijska istraživanja, 8 (2011), 2; 231-240 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 550905 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kultura vrtića – sustav koji se kontinuirano mijenja
i uči
(Kindergarten culture - a system that is continually
changing and learning)
Autori
Vujičić, Lidija
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 8
(2011), 2;
231-240
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
institucijski razvoj ; kultura vrtića ; samoorganiziranje ; sustavno poimanje ; umrežena zajednica
(institutional development ; kindergarten culture ; self-organizing ; systematic understanding ; networked community)
Sažetak
U radu raspravljamo o kulturi vrtića kao ljudskoj zajednici, jednom živom sustavu, prepoznatljivom po međusobnim odnosima ljudi, njihovom zajedničkom radu, upravljanju ustanovom, organizacijskom i fizičkom okruženju te stupnju usmjerenosti na učenje i istraživanje. Koncept kulture vrtića izravno povezujemo s filozofijom organizacijskog učenja i sustavnim poimanjem, propitujemo može li i kako institucijski razvoj kulture vrtića biti samoorganizirajući. U tom kontekstu podržavamo programe stručnog usavršavanja koje će inicirati i voditi sami odgajatelji i ostali neposredni sudionici ovoga procesa (članovi stručnog tima, ravnatelji) u njihovim ustanovama, ali i ustanovama s kojima žele surađivati na način da ne samo vode organizaciju (samoorganizacija) nego i kontinuirano iniciraju promjene kako bi se što bolje prilagodili potrebama konkretne odgojne grupe, djeteta i vrtića (samoinicirajuće i samousavršavajuće promjene). Zalažemo se za sustavni pristup umreženoj zajednici koja uči i promovira sustavno razmišljanje u akciji kao dio integrirane strategije za promjene strukture i kulture institucija za rani i predškolski odgoj i obrazovanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
MZOS-130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Rijeci
Profili:
Lidija Vujičić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts