Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 550905

Kultura vrtića – sustav koji se kontinuirano mijenja i uči


Vujičić, Lidija
Kultura vrtića – sustav koji se kontinuirano mijenja i uči // Pedagogijska istraživanja, 8 (2011), 2; 231-240 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 550905 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kultura vrtića – sustav koji se kontinuirano mijenja i uči
(Kindergarten culture - a system that is continually changing and learning)

Autori
Vujičić, Lidija

Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 8 (2011), 2; 231-240

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
institucijski razvoj ; kultura vrtića ; samoorganiziranje ; sustavno poimanje ; umrežena zajednica
(institutional development ; kindergarten culture ; self-organizing ; systematic understanding ; networked community)

Sažetak
U radu raspravljamo o kulturi vrtića kao ljudskoj zajednici, jednom živom sustavu, prepoznatljivom po međusobnim odnosima ljudi, njihovom zajedničkom radu, upravljanju ustanovom, organizacijskom i fizičkom okruženju te stupnju usmjerenosti na učenje i istraživanje. Koncept kulture vrtića izravno povezujemo s filozofijom organizacijskog učenja i sustavnim poimanjem, propitujemo može li i kako institucijski razvoj kulture vrtića biti samoorganizirajući. U tom kontekstu podržavamo programe stručnog usavršavanja koje će inicirati i voditi sami odgajatelji i ostali neposredni sudionici ovoga procesa (članovi stručnog tima, ravnatelji) u njihovim ustanovama, ali i ustanovama s kojima žele surađivati na način da ne samo vode organizaciju (samoorganizacija) nego i kontinuirano iniciraju promjene kako bi se što bolje prilagodili potrebama konkretne odgojne grupe, djeteta i vrtića (samoinicirajuće i samousavršavajuće promjene). Zalažemo se za sustavni pristup umreženoj zajednici koja uči i promovira sustavno razmišljanje u akciji kao dio integrirane strategije za promjene strukture i kulture institucija za rani i predškolski odgoj i obrazovanje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
MZOS-130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Sveučilište u Rijeci

Profili:

Avatar Url Lidija Vujičić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vujičić, Lidija
Kultura vrtića – sustav koji se kontinuirano mijenja i uči // Pedagogijska istraživanja, 8 (2011), 2; 231-240 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Vujičić, L. (2011) Kultura vrtića – sustav koji se kontinuirano mijenja i uči. Pedagogijska istraživanja, 8 (2), 231-240.
@article{article, author = {Vuji\v{c}i\'{c}, Lidija}, year = {2011}, pages = {231-240}, keywords = {institucijski razvoj, kultura vrti\'{c}a, samoorganiziranje, sustavno poimanje, umre\v{z}ena zajednica}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {8}, number = {2}, issn = {1334-7888}, title = {Kultura vrti\'{c}a – sustav koji se kontinuirano mijenja i u\v{c}i}, keyword = {institucijski razvoj, kultura vrti\'{c}a, samoorganiziranje, sustavno poimanje, umre\v{z}ena zajednica} }
@article{article, author = {Vuji\v{c}i\'{c}, Lidija}, year = {2011}, pages = {231-240}, keywords = {institutional development, kindergarten culture, self-organizing, systematic understanding, networked community}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {8}, number = {2}, issn = {1334-7888}, title = {Kindergarten culture - a system that is continually changing and learning}, keyword = {institutional development, kindergarten culture, self-organizing, systematic understanding, networked community} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font