Pregled bibliografske jedinice broj: 550874
Razvoj instrumenata za procjenu kvalitete ustanova ranog odgoja i obrazovanja
Razvoj instrumenata za procjenu kvalitete ustanova ranog odgoja i obrazovanja // Pedagogijska istraživanja, 8 (2011), 2; 241-257 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 550874 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj instrumenata za procjenu kvalitete ustanova ranog odgoja i obrazovanja
(The development of evaluation tools for assessing the quality of early education institutions)
Autori
Petrović-Sočo, Biserka
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 8
(2011), 2;
241-257
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kvaliteta ustanove ranog odgoja i obrazovanja; instrumenti procjene kvalitete ranog odgoja; skala procjene kvalitete dječjeg okruženja; korelacijsko-kvantitativna istraživanja; interpretativno-kvalitativna istraživanja
(quality of early education institutions; tools for assessing the quality of early education institutions; Infant/Toddler Environment Rating Scale; correlative-quantitative assessments; interpretive-qualitative research)
Sažetak
U radu se prikazuje geneza instrumenata za procjenu kvalitete ustanove ranog odgoja i obrazovanja: od zanemarivanja tog istraživačkog fenomena do osamdesetih godina prošlog stoljeća uslijed prevladavanja pozitivistički usmjerenih istraživanja, preko analitičkih, korelacijsko- kvantitativnih istraživanja kvalitete ustanove u devedesetim godinama prošloga stoljeća, do suvremenih, holističko-interpretativnih, kvalitativnih istraživanja. Rezistentnost istraživača na ovaj problem prekidaju zaposleni roditelji zainteresirani za kvalitetu odgoja svoje djece u institucijskim uvjetima. To se poklapa s vremenom «mirne revolucije» u razvojnoj psihologiji kad se mijenjanjem znanstvene paradigme na dijete počinje gledati kao na socijalno i kulturno biće. U razvoju instrumenata procjene kvalitete ustanove najprije se u osamdesetim godinama prošlog stoljeća identificiraju analitički, strukturalni, statički indikatori kvalitete (prostor, oprema, materijali i igračke, broj djece na jednog odgojitelja, veličina i dobni sastav odgojne skupine, obrazovanje odgojitelja, stalnost odgojitelja u odgojnoj skupini i stručno iskustvo odgojitelja i ravnatelja) i stavljaju u korelaciju s razvojnim postignućima djece. Nakon tih, korelacijsko-kvantitativnih istraživanja u devedesetim godinama prošlog stoljeća se razvijaju cjeloviti instrumenti za globalnu procjenu kvalitete ustanove od kojih su najpoznatiji Skala za procjenu kvalitete okruženja beba i djece rane dobi (ITERS) i Evaluacijska skala okruženja djece rane dobi (ECERS). One i drugi instrumenti se u početku upotrebljavaju u evaluativne svrhe, a s vremenom sve više postaju oruđe edukacije, refleksije i samoevaluacije ustanova ranog odgoja i obrazovanja u interpretativno-kvalitativnim istraživanjima. Na kraju rada se raspravlja o (ne)mogućnosti definiranja kvalitete ustanove ranoga odgoja sagledane iz multiplih perspektiva i u vezi s tim o upotrebi instrumenata u različitim istraživačkim modelima kvalitete ustanove ranoga odgoja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Biserka Petrović-Sočo
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts