Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 550874

Razvoj instrumenata za procjenu kvalitete ustanova ranog odgoja i obrazovanja


Petrović-Sočo, Biserka
Razvoj instrumenata za procjenu kvalitete ustanova ranog odgoja i obrazovanja // Pedagogijska istraživanja, 8 (2011), 2; 241-257 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 550874 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razvoj instrumenata za procjenu kvalitete ustanova ranog odgoja i obrazovanja
(The development of evaluation tools for assessing the quality of early education institutions)

Autori
Petrović-Sočo, Biserka

Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 8 (2011), 2; 241-257

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
kvaliteta ustanove ranog odgoja i obrazovanja; instrumenti procjene kvalitete ranog odgoja; skala procjene kvalitete dječjeg okruženja; korelacijsko-kvantitativna istraživanja; interpretativno-kvalitativna istraživanja
(quality of early education institutions; tools for assessing the quality of early education institutions; Infant/Toddler Environment Rating Scale; correlative-quantitative assessments; interpretive-qualitative research)

Sažetak
U radu se prikazuje geneza instrumenata za procjenu kvalitete ustanove ranog odgoja i obrazovanja: od zanemarivanja tog istraživačkog fenomena do osamdesetih godina prošlog stoljeća uslijed prevladavanja pozitivistički usmjerenih istraživanja, preko analitičkih, korelacijsko- kvantitativnih istraživanja kvalitete ustanove u devedesetim godinama prošloga stoljeća, do suvremenih, holističko-interpretativnih, kvalitativnih istraživanja. Rezistentnost istraživača na ovaj problem prekidaju zaposleni roditelji zainteresirani za kvalitetu odgoja svoje djece u institucijskim uvjetima. To se poklapa s vremenom «mirne revolucije» u razvojnoj psihologiji kad se mijenjanjem znanstvene paradigme na dijete počinje gledati kao na socijalno i kulturno biće. U razvoju instrumenata procjene kvalitete ustanove najprije se u osamdesetim godinama prošlog stoljeća identificiraju analitički, strukturalni, statički indikatori kvalitete (prostor, oprema, materijali i igračke, broj djece na jednog odgojitelja, veličina i dobni sastav odgojne skupine, obrazovanje odgojitelja, stalnost odgojitelja u odgojnoj skupini i stručno iskustvo odgojitelja i ravnatelja) i stavljaju u korelaciju s razvojnim postignućima djece. Nakon tih, korelacijsko-kvantitativnih istraživanja u devedesetim godinama prošlog stoljeća se razvijaju cjeloviti instrumenti za globalnu procjenu kvalitete ustanove od kojih su najpoznatiji Skala za procjenu kvalitete okruženja beba i djece rane dobi (ITERS) i Evaluacijska skala okruženja djece rane dobi (ECERS). One i drugi instrumenti se u početku upotrebljavaju u evaluativne svrhe, a s vremenom sve više postaju oruđe edukacije, refleksije i samoevaluacije ustanova ranog odgoja i obrazovanja u interpretativno-kvalitativnim istraživanjima. Na kraju rada se raspravlja o (ne)mogućnosti definiranja kvalitete ustanove ranoga odgoja sagledane iz multiplih perspektiva i u vezi s tim o upotrebi instrumenata u različitim istraživačkim modelima kvalitete ustanove ranoga odgoja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Biserka Petrović-Sočo (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Petrović-Sočo, Biserka
Razvoj instrumenata za procjenu kvalitete ustanova ranog odgoja i obrazovanja // Pedagogijska istraživanja, 8 (2011), 2; 241-257 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Petrović-Sočo, B. (2011) Razvoj instrumenata za procjenu kvalitete ustanova ranog odgoja i obrazovanja. Pedagogijska istraživanja, 8 (2), 241-257.
@article{article, author = {Petrovi\'{c}-So\v{c}o, Biserka}, year = {2011}, pages = {241-257}, keywords = {kvaliteta ustanove ranog odgoja i obrazovanja, instrumenti procjene kvalitete ranog odgoja, skala procjene kvalitete dje\v{c}jeg okru\v{z}enja, korelacijsko-kvantitativna istra\v{z}ivanja, interpretativno-kvalitativna istra\v{z}ivanja}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {8}, number = {2}, issn = {1334-7888}, title = {Razvoj instrumenata za procjenu kvalitete ustanova ranog odgoja i obrazovanja}, keyword = {kvaliteta ustanove ranog odgoja i obrazovanja, instrumenti procjene kvalitete ranog odgoja, skala procjene kvalitete dje\v{c}jeg okru\v{z}enja, korelacijsko-kvantitativna istra\v{z}ivanja, interpretativno-kvalitativna istra\v{z}ivanja} }
@article{article, author = {Petrovi\'{c}-So\v{c}o, Biserka}, year = {2011}, pages = {241-257}, keywords = {quality of early education institutions, tools for assessing the quality of early education institutions, Infant/Toddler Environment Rating Scale, correlative-quantitative assessments, interpretive-qualitative research}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {8}, number = {2}, issn = {1334-7888}, title = {The development of evaluation tools for assessing the quality of early education institutions}, keyword = {quality of early education institutions, tools for assessing the quality of early education institutions, Infant/Toddler Environment Rating Scale, correlative-quantitative assessments, interpretive-qualitative research} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font