Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 550580

Povezanost nastavnih strategija s učeničkim razumijevanjem mehanike u gimnaziji


Jakopović, Željko
Povezanost nastavnih strategija s učeničkim razumijevanjem mehanike u gimnaziji // Deseti hrvatski simpozij o nastavi fizike, Nastava fizike - postignuća i izazovi
Zadar, Hrvatska, 2011. (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 550580 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Povezanost nastavnih strategija s učeničkim razumijevanjem mehanike u gimnaziji
(Connection between teaching strategies and student understanding of mechanics in gymnasium)

Autori
Jakopović, Željko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Deseti hrvatski simpozij o nastavi fizike, Nastava fizike - postignuća i izazovi / - , 2011

Skup
Deseti hrvatski simpozij o nastavi fizike

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 27.04.2011. - 29.04.2011

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
nastava fizike; mehanika; konceptualno razumijevanje; FCI
(physics teaching; mechanics; conceptual understanding; FCI)

Sažetak
Nastavne strategije određuju učenje fizike, a time manju ili veću uspješnost u ostvarivanju ciljeva učenja. Posebno je važna njihova povezanost s ostvarivanjem razumijevanja mehanike. Razumijevanje, kao kognitivna razina postignuća, pretpostavka je za ostvarivanje viših razina postignuća pa je možemo smatrati jednom od najvažnijih razina postignuća u školskom učenju fizike, a mehanika je, kao dio fizike, temelj za daljnje učenje i napredovanje u toj znanosti. Istražena su obilježja nastavnih strategija na uzorku od 1093 učenika gimnazija u sklopu 22 različite didaktičke inačice, koje predstavljaju pod-uzorke određene didaktičkim sastavnicama program-nastavnik, i njihova povezanost s učeničkim razumijevanjem mehanike mjerenim FCI ispitima. Učeničko razumijevanje mehanike značajno je pozitivno povezano sa zastupljenošću metode rasprave i metode istraživanja fizikalnih pojava pokusima u modelu višestruke linearne regresije (R = 0, 710, p < 0, 01) te sa zastupljenošću vrednovanja pitanjima tijekom izvođenja pokusa i mjerenja u modelu jednostavne linearne regresije (R = 0, 488, p < 0, 05). Istraživanje povezanosti nastavnih strategija s razumijevanjem mehanike nedvosmisleno pokazuje da povećanje primjene nastavne metode razgovora i rasprave i metode istraživanja fizikalnih pojava pokusima i mjerenjem s integriranim postupkom vrednovanja povećava prirast rezultata g na FCI ispitima, odnosno poboljšava razumijevanje mehanike.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Fizika, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
119-0091361-1027 - Edukacijska istraživanja u fizici i matematici (Planinić, Maja, MZOS ) ( CroRIS)

Profili:

Avatar Url Željko Jakopović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Jakopović, Željko
Povezanost nastavnih strategija s učeničkim razumijevanjem mehanike u gimnaziji // Deseti hrvatski simpozij o nastavi fizike, Nastava fizike - postignuća i izazovi
Zadar, Hrvatska, 2011. (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Jakopović, Ž. (2011) Povezanost nastavnih strategija s učeničkim razumijevanjem mehanike u gimnaziji. U: Deseti hrvatski simpozij o nastavi fizike, Nastava fizike - postignuća i izazovi.
@article{article, author = {Jakopovi\'{c}, \v{Z}eljko}, year = {2011}, keywords = {nastava fizike, mehanika, konceptualno razumijevanje, FCI}, title = {Povezanost nastavnih strategija s u\v{c}eni\v{c}kim razumijevanjem mehanike u gimnaziji}, keyword = {nastava fizike, mehanika, konceptualno razumijevanje, FCI}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Jakopovi\'{c}, \v{Z}eljko}, year = {2011}, keywords = {physics teaching, mechanics, conceptual understanding, FCI}, title = {Connection between teaching strategies and student understanding of mechanics in gymnasium}, keyword = {physics teaching, mechanics, conceptual understanding, FCI}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font