Pregled bibliografske jedinice broj: 550580
Povezanost nastavnih strategija s učeničkim razumijevanjem mehanike u gimnaziji
Povezanost nastavnih strategija s učeničkim razumijevanjem mehanike u gimnaziji // Deseti hrvatski simpozij o nastavi fizike, Nastava fizike - postignuća i izazovi
Zadar, Hrvatska, 2011. (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 550580 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost nastavnih strategija s učeničkim razumijevanjem mehanike u gimnaziji
(Connection between teaching strategies and student understanding of mechanics in gymnasium)
Autori
Jakopović, Željko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Deseti hrvatski simpozij o nastavi fizike, Nastava fizike - postignuća i izazovi
/ - , 2011
Skup
Deseti hrvatski simpozij o nastavi fizike
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 27.04.2011. - 29.04.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
nastava fizike; mehanika; konceptualno razumijevanje; FCI
(physics teaching; mechanics; conceptual understanding; FCI)
Sažetak
Nastavne strategije određuju učenje fizike, a time manju ili veću uspješnost u ostvarivanju ciljeva učenja. Posebno je važna njihova povezanost s ostvarivanjem razumijevanja mehanike. Razumijevanje, kao kognitivna razina postignuća, pretpostavka je za ostvarivanje viših razina postignuća pa je možemo smatrati jednom od najvažnijih razina postignuća u školskom učenju fizike, a mehanika je, kao dio fizike, temelj za daljnje učenje i napredovanje u toj znanosti. Istražena su obilježja nastavnih strategija na uzorku od 1093 učenika gimnazija u sklopu 22 različite didaktičke inačice, koje predstavljaju pod-uzorke određene didaktičkim sastavnicama program-nastavnik, i njihova povezanost s učeničkim razumijevanjem mehanike mjerenim FCI ispitima. Učeničko razumijevanje mehanike značajno je pozitivno povezano sa zastupljenošću metode rasprave i metode istraživanja fizikalnih pojava pokusima u modelu višestruke linearne regresije (R = 0, 710, p < 0, 01) te sa zastupljenošću vrednovanja pitanjima tijekom izvođenja pokusa i mjerenja u modelu jednostavne linearne regresije (R = 0, 488, p < 0, 05). Istraživanje povezanosti nastavnih strategija s razumijevanjem mehanike nedvosmisleno pokazuje da povećanje primjene nastavne metode razgovora i rasprave i metode istraživanja fizikalnih pojava pokusima i mjerenjem s integriranim postupkom vrednovanja povećava prirast rezultata g na FCI ispitima, odnosno poboljšava razumijevanje mehanike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
119-0091361-1027 - Edukacijska istraživanja u fizici i matematici (Planinić, Maja, MZOS ) ( CroRIS)
Profili:
Željko Jakopović
(autor)