Pregled bibliografske jedinice broj: 549786
Poticajna okolina u zadovoljavanju potreba gluhog djeteta rane dobi
Poticajna okolina u zadovoljavanju potreba gluhog djeteta rane dobi // Metodički obzori, 5 (2010), 10; 51-64 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 549786 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poticajna okolina u zadovoljavanju potreba gluhog djeteta rane dobi
(Stimulating environment in meeting the needs of deaf children of pre-school age)
Autori
Tatković, Nevenka ; Muradbegović, Aida ; Crnčić-Brajković, Marija
Izvornik
Metodički obzori (1846-1484) 5
(2010), 10;
51-64
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
poticajna okolina; gluho dijete rane dobi; studenti; kompetencije odgojitelja
(stimulating environment; deaf child of pre-school age; students; pre-school teachers' competences)
Sažetak
Rani razvoj i stjecanje iskustva događa se u komunikaciji, prostoru i vremenu, a ti čimbenici su specifični kod gluhog djeteta i stvaraju smetnje u strukturiranju njegove osobnosti. Jedno područje ličnosti istodobno utječe na cjelinu razvoja pa je cjeloviti pristup u odgoju gluhe djece rane dobi načelo odgoja za zaštitu jednakih prava na odgoj i obrazovanje kulture manjine Istraživanja znanstvenika pokazala su da gluhoća sama po sebi ne utječe negativno na razvoj djetetovih socijalnih, emocionalnih i kognitivnih sposobnosti, ali nemogućnost komunikacije može izazvati teškoće u svim razvojnim područjima. Fenomen gluhoće nije ograničavajući faktor. Pojedine gluhe osobe dosegle su vrhunske rezultate u različitim područjima znanosti, umjetnosti i stvaralaštva. Osim teorijskog pristupa problemu, u radu se prezentiraju rezultati empirijskog istraživanja. Cilj je bio istražiti stavove i mišljenja studenata/budućih odgojitelja o njihovoj percepciji statusa gluhog djeteta u društvu i integraciji u redovitu predškolsku ustanovu. Rezultati istraživanja pokazuju prisutnost niza predrasuda i određenu razinu kritičnosti studenata o potrebi integracije gluhe djece u skupinu većine. Nije osviještena potreba stjecanja novih kompetencija odgojitelja predškolskog odgoja za rad s djecom s posebnim potrebama u duhu proklamiranih dokumenata o pravima na odgoj i obrazovanje.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
303-0000000-0982 - ICT i položaj studenta u Bolonjskom procesu (Tatković, Nevenka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli