Pregled bibliografske jedinice broj: 549770
(Ne)prepoznatljive zamke obrazovnog procesa u eri "demokratizacije škole" i zaštite prava djeteta
(Ne)prepoznatljive zamke obrazovnog procesa u eri "demokratizacije škole" i zaštite prava djeteta // Zbornik radova Pravnog fakulteta Sveučilišta u Mostaru (IX. međunarodno savjetovanje) / Petrić, Silvija (ur.).
Mostar: Pravni fakultet Sveučilišta u Mostaru ; Pravni fakultet Sveučilišta u Splitu, 2011. str. 75-102 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 549770 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
(Ne)prepoznatljive zamke obrazovnog procesa u eri "demokratizacije škole" i zaštite prava djeteta
(Unrecognizable pitfalls of the educational process in the era of "democratisation of schools" and protection of children's rights)
Autori
Jakovac-Lozić, Dijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova Pravnog fakulteta Sveučilišta u Mostaru (IX. međunarodno savjetovanje)
/ Petrić, Silvija - Mostar : Pravni fakultet Sveučilišta u Mostaru ; Pravni fakultet Sveučilišta u Splitu, 2011, 75-102
Skup
Aktualnosti građanskog i trgovačkog zakonodavstva i pravne prakse
Mjesto i datum
Mostar, Bosna i Hercegovina, 17.06.2011. - 19.06.2011
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
pravo djeteta na obrazovanje; pravo djeteta na izražavanje (i uvažavanje) mišljenja; odgojno-obrazovni proces
(right of children to education; right of children to expressing (and honouring) of their opinions; educational process)
Sažetak
Autorica u ovom radu razmatra neke od brojnih problema u odgojno-obrazovnom procesu (preopterećenost učenika, neadekvatnost školskih programa, upitna prateća literatura i sl.) s aspekta prava ali i mogućnosti djece da o istima formiraju i izraze svoje mišljenje, kao i posljedice koje postojeće stanje generira. Pri tome ukazuje na međunarodnopravne zasade kao i nacionalna pravna izvorišta koja služe kao uporište za ostvarenje prava djeteta na obrazovanje i prava na iznošenje vlastitog mišljenja o obrazovnom procesu kojeg su dio oni sami. Razmatra pitanje tzv. demokratskog modela obrazovanja i demokratizacije škole te razine participacije djece u odlučivanju o obrazovanju u takvim školama. Međutim, glavninu pozornosti usmjerava na pitanja koliko učenici jesu i koliko realno mogu biti subjekti odgojno-obrazovnog procesa u našim školama, na ovim našim područjima, koliko je važan angažman pravobranitelja za djecu u sferi razmatranih pitanja, te koliko je moguće govoriti o proaktivnoj ulozi učitelja (nastavnika), kao i roditelja u zaštiti i ostvarenju prava na obrazovanje i prava na izražavanje (i uvažavanje) mišljenja djece u odgojno-obrazovnom procesu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pravo
POVEZANOST RADA
Projekti:
018-0000000-1125 - Pravni položaj mlađih punoljetnika u hrvatskom kaznenom zakonodavstvu (Carić, Ante, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Pravni fakultet, Split
Profili:
Dijana Jakovac-Lozić
(autor)