Pregled bibliografske jedinice broj: 54957
Razina i konkurentske značajke ugostiteljsko-turističke ponude Republike Hrvatske na europskom tržištu
Razina i konkurentske značajke ugostiteljsko-turističke ponude Republike Hrvatske na europskom tržištu // Sažeci referata XXII. znanstvenog skupa Gospodarstvo Istre i Hrvatske na pragu XXI. stoljeća / Ravlić, Pavao (ur.).
Pula: Znanstveni skup "Susreti na dragom kamenu" Pula, 2000. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 54957 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razina i konkurentske značajke ugostiteljsko-turističke ponude Republike Hrvatske na europskom tržištu
(The level and competitive characteristics of catering and tourism-industry offer of the Republic of Croatia on the European market)
Autori
Turkalj, Željko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Sažeci referata XXII. znanstvenog skupa Gospodarstvo Istre i Hrvatske na pragu XXI. stoljeća
/ Ravlić, Pavao - Pula : Znanstveni skup "Susreti na dragom kamenu" Pula, 2000
Skup
XXII. znanstveni skup Gospodarstvo Istre i Hrvatske na pragu XXI. stoljeća
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 2000
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
ugostiteljsko-turistička ponuda; globalizacija; ugostiteljski objekti; oprema; konkurentske značajke
(catering tourism-industry offer; globalization; catering facilities; equipment; competitive characteristics)
Sažetak
Na izmaku ovog i napragu novoga stoljeća i tisućljeća, turizam je višestruko uključen u složene procese globalizacije, pa oni nesumnjivo predstavljaju njegov najrelevantniji tržišni okvir. U takvim uvjetima Europski turizam je još uvijek dominantan u svjetskim razmjerima i svi su izgledi da to ostane i u sagledivoj budućnosti, mada su zahtjevi različitih segmenata potrošača bitno promijenjeni. U takvim promijenjenim uvjetima očekivanja i potrebe raznih demografskih segmenata što ih opslužuju ugostiteljski subjekti vrlo su zahtjevni i nužno je kontinuirano prilagođavanje razine i konkurentskih značajki potrebama i željama potrošača. Razdoblje tijekom proteklih deset godina rata i poratnog razdoblja bilo je vrijeme preživljavanja i u cjelini uzevši degeneracije konkurentskih značajki hotelsko-turističkog proizvoda Republike Hrvatske. Teški gospodarski uvjeti u zemlji i nestabilno međunarodno okružje, te nezavršen proces privatizacije i nedostatak titulara vlasništva nisu stvarali povoljnu poduzentičku klimu, te se danas nakon deset godina od stvarnog početka krize hrvatskog turističkog proizvoda, mora konstatirati kako njegove značajke u suvremenim uvjetima nisu u stanju izdržati tržišnu utakmicu u globalizacijom zaoštrenim konkurentskim odnosima. Čak i razmjerno gruba analiza i komparacija nekih kvalitativnih obilježja hrvatskog hotelskog proizvoda pokazuje da je "ukupna vrijednost za novac" u nepovoljnom odnosu prema objektivnim zahtjevima suvremenog gosta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA