Pregled bibliografske jedinice broj: 54927
Ispitivanje korelativnosti parametara kakvoće i njihovog utjecaja na tržišnu prihvatljivost alkoholnih pića
Ispitivanje korelativnosti parametara kakvoće i njihovog utjecaja na tržišnu prihvatljivost alkoholnih pića, 1999., magistarski rad, Prehrambeno-biotehnološki fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 54927 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ispitivanje korelativnosti parametara kakvoće i njihovog utjecaja na tržišnu prihvatljivost alkoholnih pića
(Investigation correlation of quality parameters and their influence on market acceptability of alkoholic drinks)
Autori
Nemet, Zvonimir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Prehrambeno-biotehnološki fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
17.12
Godina
1999
Stranica
150
Mentor
Lovrić, Tomislav
Neposredni voditelj
Lovrić, Tomislav
Ključne riječi
Alkoholna pića; kakvoća; korelativnost; kupovna moć; prehrambene navike
(Alcoholic beverages; consumption habits; correlation; purchasing power; quality)
Sažetak
Na makro su razini prehrambene navike uvjetovane kulturološkom tradicijom, religijsko-političkim uvjerenjima, ekonomskim okolnostima te objektivnom ponudom. Mikro razina konzumacijske navike svodi na osoban izbor koji je uvjetovan psihološko-nutritivnim faktorima (psihologija percepcije, psihologija pamćenja, učenja, motivacije, teorija osobnosti) (1).
Obzirom na rapidan pad kupovne moći i opće potrošnje kao posljedica tranzicijski uvjetovane gospodarske recesije (rast nezaposlenosti, deindustrijalizacija, nelikvidnost, kriza bankarskih sustava te socijalnih fondova) prehrambene su navike u Republici Hrvatskoj duboko uvjetovane makro razinom, što i predstavlja radnu hipotezu.
Metodološki pristup dokazivanju radne hipoteze uvjetovan je početnim sudom da svaka pozitivna korelacija objektivne kakvoće i tržišne prihvatljivosti egzaktno indicira mikro razinu prehrambenih navika, dok negativna korelacija ukazuje na makro razinu prehrambenih navika.
Težište je ovog rada determinacija objektivne kakvoće alkoholnih pića permanentno prisutnih u trgovačkoj mreži te njezin utjecaj na tržišnu prihvatljivost proizvoda. Kombiniranjem tehnika bazne i instrumentalne analitike - plinske kromatografije s head-space uzorkivačem i plameno-ionizacijskom detekcijom s relevantnim senzornim metodama moguće je osigurati signifikantnu pozitivnu korelaciju baznih, instrumentalnih i senzornih tehnika te egzaktno definirati objektivnu kakvoću proizvoda (2).
Tek je statističkim sumiranjem visokokorelativnih rezultata baznih, instrumentalnih i osjetilnih analitičkih metoda definirana objektivna kakvoća proizvoda te je stvoren objektivni kapacitet za rješavanje znanstvene problematike korelacija objektivne kakvoće, cijene i tržišne prihvatljilvosti (2).
Unutar definirane opće razine prehrambenih navika potrošača statistički su utvrđene i očekivane različitosti. Obzirom da je percepcija proizvoda te, posljedično, marketinški pristup različit kod pojedinih kategorija alkoholnih pića (ovisno o statusnom položaju i stupnju udovoljavanja potreba ciljanih grupacija potrošača) statistički je dokazana razlika razina prehrambenih navika potrošača ovisno o kategoriji pića. Na osnovi rezultata istraživanja statistički je definirana trenutna uvjetovanost potrošačkog odabira o razini prehrambenih navika u Republici Hrvatskoj.
Na osnovu završnog suda zasniva se i teorija o pozitivnoj ovisnosti stabilnog gospodarskog rasta i per capita potrošnje te posljedično pomicanja općeg karaktera prehrambenih navika s makro prema mikro razini.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Projekti:
058505
Ustanove:
Prehrambeno-biotehnološki fakultet, Zagreb
Profili:
Zvonimir Nemet
(autor)