Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 549029

Profesionalni razvoj učitelja


Vizek Vidović, Vlasta
Profesionalni razvoj učitelja // Učitelji i njihovi mentori / Vizek Vidović, Vlasta (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2011. str. 39-95


CROSBI ID: 549029 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Profesionalni razvoj učitelja
(The professional development of teachers)

Autori
Vizek Vidović, Vlasta

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo

Knjiga
Učitelji i njihovi mentori

Urednik/ci
Vizek Vidović, Vlasta

Izdavač
Institut za društvena istraživanja

Grad
Zagreb

Godina
2011

Raspon stranica
39-95

ISBN
978-953-6218-45-5

Ključne riječi
obrazovanje učitelja, učiteljske kompetencije, profesionalni identitet
(teacher education, teacher competences, professional identity)

Sažetak
U ovom poglavlju izložena su tri pristupa u proučavanju profesionalnog razvoja učitelja. Prva perspektiva usmjerena je na praćenje razvoja kompetencija i emocionalnih reakcija učitelja u različitim fazama njihove karijere u svrhu prepoznavanja tipičnih obrazaca ponašanja i doživljavanja. Druga perspektiva bavi se istraživanjem unutrašnjih i vanjskih činitelja koji pridonose razvoju nastavničkih kompetencija i formiranju profesionalnog identiteta u pojedinim fazama razvoja. Treća perspektiva odnosi se na utvrđivanje glavnih razvojnih zadataka i njima primjerenim strategijama djelotvorne podrške učiteljima u pojedinim fazama njihovog profesionalnog razvoja. Uz svako razdoblje opisani su teorijski pristupi učenju i poučavanju najfunkcionalniji na pojedinoj razini profesionalonog razvoja. U inicijalnom obrazovanju polazište je socijalno-konstruktivistička paradigma koja se očituje kao pristup usmjeren na studenta, u drugoj razvojnoj fazi (uvođenju) težište je na konceptima situiranog učenja i kognitivnog naukovanja, a u razdoblju rane stabilizacije u središtu su modeli iskustvenog učenja i refleksivne prakse.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
100-1001677-0880 - Profesionalni razvoj učitelja tijekom inicijalnog obrazovanja i pripravništva (Vizek Vidović, Vlasta, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb

Profili:

Avatar Url Vlasta Vizek Vidović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vizek Vidović, Vlasta
Profesionalni razvoj učitelja // Učitelji i njihovi mentori / Vizek Vidović, Vlasta (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2011. str. 39-95
Vizek Vidović, V. (2011) Profesionalni razvoj učitelja. U: Vizek Vidović, V. (ur.) Učitelji i njihovi mentori. Zagreb, Institut za društvena istraživanja, str. 39-95.
@inbook{inbook, author = {Vizek Vidovi\'{c}, Vlasta}, editor = {Vizek Vidovi\'{c}, V.}, year = {2011}, pages = {39-95}, keywords = {obrazovanje u\v{c}itelja, u\v{c}iteljske kompetencije, profesionalni identitet}, isbn = {978-953-6218-45-5}, title = {Profesionalni razvoj u\v{c}itelja}, keyword = {obrazovanje u\v{c}itelja, u\v{c}iteljske kompetencije, profesionalni identitet}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Vizek Vidovi\'{c}, Vlasta}, editor = {Vizek Vidovi\'{c}, V.}, year = {2011}, pages = {39-95}, keywords = {teacher education, teacher competences, professional identity}, isbn = {978-953-6218-45-5}, title = {The professional development of teachers}, keyword = {teacher education, teacher competences, professional identity}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font