Pregled bibliografske jedinice broj: 548987
Nastavne aktivnosti i projekti na naprednim stupnjevima učenja hrvatskoga jezika kao drugog i stranog jezika
Nastavne aktivnosti i projekti na naprednim stupnjevima učenja hrvatskoga jezika kao drugog i stranog jezika // Peti hrvatski slavistički kongres, zbornik radova, knjiga 2 / Turk, Marija ; Srdoč-Konestra, Ines (ur.).
Rijeka, 2012. str. 837-845 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 548987 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastavne aktivnosti i projekti na naprednim stupnjevima učenja hrvatskoga jezika kao drugog i stranog jezika
(TEACHING ACTIVITIES AND PROJECTS FOR ADVANCED LEVELS OF LEARNING CROATIAN AS A SECOND AND FOREIGN LANGUAGE)
Autori
Aleksovski, Marinela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Peti hrvatski slavistički kongres, zbornik radova, knjiga 2
/ Turk, Marija ; Srdoč-Konestra, Ines - Rijeka, 2012, 837-845
ISBN
978-953-6104-83-3
Skup
Peti hrvatski slavistički kongres
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 07.09.2010. - 10.09.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
nastavne aktivnosti; studentski projekti; suradničko učenje; iskustveno učenje; hrvatski kao drugi i strani jezik
(teaching activities; student projects; cooperative learning; experience-based learning; Croatian as a second and foreign language)
Sažetak
U članku će biti riječi o nastavnim aktivnostima i studentskim projekatima koji potiču suradničko i iskustveno učenje hrvatskog jezika kao drugog i stranog. Opisuje se izvedba spomenutih projekata i aktivnosti na Croaticumu – centru za hrvatski kao drugi i strani jezik na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Opisani projekti s Croaticuma predviđeni su za niži i viši napredni stupanj (prema CEF-u: B2+/C1), a pojedine nastavne aktivnosti moguće je provesti i na nižim razinama učenja jezika. Studentski projekti obuhvaćaju timski rad koji rezultira izradom raznih studentskih vodiča, elektronskog dnevnika, specijaliziranih rječnika, prijevodima s hrvatskog jezika na strane jezike, aktivnim sudjelovanjem u organizaciji kulturnih događanja (gostovanja, promocije, festivali i sl.) te jednodnevnih izleta u obliku terenske nastave. Predstavljaju se nastavne aktivnosti poput književnih kružoka (lektira), kvizova znanja, debata na aktualne teme, okruglih stolova i različitih prezentacija. Svi navedeni projekti i aktivnosti sastavni su dio nastavnog procesa u kojem se potiče razvoj kritičkog i logičkog mišljenja, njeguje kreativnost i samostalnost u učenju te unapređuju različite socijalne vještine. Bit će riječi i o promjeni uloge nastavnika-predavača u voditelja-savjetnika koji prati i vrednuje rad studenata/grupe. Kao rezultat uključivanja raznovrsnih tehnika suradničkog učenja u nastavni proces poučavanja, uočena je pojačana motivacija manje uspješnih studenata na rad i suradnju što u konačnici stvara bolju radnu klimu u učionici i izgrađuje kvalitetnije međuljudske odnose.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-0000000-3623 - Metodologija i izrada udžbenika i testiranja za hrvatski kao drugi/strani jezik (Pranjković, Ivo, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Marinela Aleksovski
(autor)