Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 548895

OGLAŠAVANJE O LIJEKOVIMA PREMA GRAĐANIMA I ZDRAVSTVENIM DJELATNICIMA U HRVATSKOJ I SVIJETU


Dea Jeršan
OGLAŠAVANJE O LIJEKOVIMA PREMA GRAĐANIMA I ZDRAVSTVENIM DJELATNICIMA U HRVATSKOJ I SVIJETU, 2011., diplomski rad, diplomski, Medicinski fakultet, Rijeka


CROSBI ID: 548895 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
OGLAŠAVANJE O LIJEKOVIMA PREMA GRAĐANIMA I ZDRAVSTVENIM DJELATNICIMA U HRVATSKOJ I SVIJETU
(Drug advertisement towards general public and health professionals in Croatia and other countries)

Autori
Dea Jeršan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Medicinski fakultet

Mjesto
Rijeka

Datum
03.11

Godina
2011

Stranica
61

Mentor
Vlahović-Palčevski, Vera

Ključne riječi
reklamiranje lijekova; javno zdravlje; etika
(drug advertising; public health; ethics)

Sažetak
U današnje vrijeme oglašavanje lijekova zauzima sve važniju ulogu na tržištu lijekova. Reklama služi kao alat za prezentaciju proizvoda i tvrtke ali i stvaranju prepoznatljivog imidža tvrtke među potencijalnim klijentima. Kako bi oglašavanje imalo što jači utjecaj na ciljno tržište koriste se saznanja iz područja neuromarketinga. Integrirano komuniciranje također ima svrhu što boljeg predstavljanja tvrtke i proizvoda na svjesnoj i podsvjesnoj razini. Osnovna svrha reklamiranja je ostvanje dobiti i opravdanje ulaganja u reklamiranje. Stoga marketinške agencije i farmaceutske tvrtke svakim danom pronalaze nove, djelotvornije metode reklamiranja lijekova. Prilikom oglašavanja lijekova direktno prema građanima preko masovnih medija najveća se pažnju pridaje zakonima i pravilnicima vezanima za oglašavanje. Farmaceutske kompanije moraju se pridržavati strogih pravila vezanim za oblik i način reklamiranja. Analizirana su mnoga izvješća vezana za oglašavanje lijekova na recept direktno prema građanima u SAD-u. Istraživanja sadrže podatke o ulaganjima farmaceutske industrije u oglašavanje lijekova prema građanima te pokazuju kakve sve razmjere reklamiranje lijekova može poprimiti. Oglašavanje lijekova prema zdravstvenim djelatnicima najčešće se provodi putem medicinskim časopisa ili direktnom komunikacijom farmaceutskih predstavnika s liječnicima. Istraživanja pokazuju kolika su ulaganja ali i korist takvog posrednog oglašavanja. U većini zemalja svijeta ovo je jedini način reklamiranja lijekova na recept. Reklamiranje lijekova u Hrvatskoj podliježe zakonskoj kontroli kojom je oglašavanje relativno ograničeno. U usporedbi s drugim zemljama svijeta reklamiranje lijekova kod nas tek je u začetku i nije još doseglo svoj puni potencijal. Medikalizacija kao suvremeni socio-kulturološki fenomen i jedna od promotivnih strategija velikih farmaceutskih kuća još je nerasprostranjena u Hrvatskoj. Internet i društvene mreže dio su naše svakodnevice ali i izvrsna metoda za inovativne i moderne načine reklamiranja. Personalizirane reklame sve češće zamjenjuju tradicionalne reklamne spotove te otvaraju novu eru komunikacije oglašivača s potencijalnim korisnicima. Proaktivno komuniciranje jedna je od metoda regulacije reklamiranja u farmaceutskoj industriji. Iako je proaktivnost u reklamiranju već donekle prisutna na društvenim mrežama i interenetu, postoje tendencije da se takvo reklamiranje i zakonski regulira. Također se ulažu znatni napori kako bi oglašavanje lijekova bilo u skladu s etičkim normama društva.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Medicinski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Vera Vlahović-Palčevski (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Dea Jeršan
OGLAŠAVANJE O LIJEKOVIMA PREMA GRAĐANIMA I ZDRAVSTVENIM DJELATNICIMA U HRVATSKOJ I SVIJETU, 2011., diplomski rad, diplomski, Medicinski fakultet, Rijeka
Dea Jeršan (2011) 'OGLAŠAVANJE O LIJEKOVIMA PREMA GRAĐANIMA I ZDRAVSTVENIM DJELATNICIMA U HRVATSKOJ I SVIJETU', diplomski rad, diplomski, Medicinski fakultet, Rijeka.
@phdthesis{phdthesis, year = {2011}, pages = {61}, keywords = {reklamiranje lijekova, javno zdravlje, etika}, title = {OGLA\v{S}AVANJE O LIJEKOVIMA PREMA GRA\DJANIMA I ZDRAVSTVENIM DJELATNICIMA U HRVATSKOJ I SVIJETU}, keyword = {reklamiranje lijekova, javno zdravlje, etika}, publisherplace = {Rijeka} }
@phdthesis{phdthesis, year = {2011}, pages = {61}, keywords = {drug advertising, public health, ethics}, title = {Drug advertisement towards general public and health professionals in Croatia and other countries}, keyword = {drug advertising, public health, ethics}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font