Pregled bibliografske jedinice broj: 548895
OGLAŠAVANJE O LIJEKOVIMA PREMA GRAĐANIMA I ZDRAVSTVENIM DJELATNICIMA U HRVATSKOJ I SVIJETU
OGLAŠAVANJE O LIJEKOVIMA PREMA GRAĐANIMA I ZDRAVSTVENIM DJELATNICIMA U HRVATSKOJ I SVIJETU, 2011., diplomski rad, diplomski, Medicinski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 548895 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
OGLAŠAVANJE O LIJEKOVIMA PREMA GRAĐANIMA I ZDRAVSTVENIM DJELATNICIMA U HRVATSKOJ I SVIJETU
(Drug advertisement towards general public and health professionals in Croatia and other countries)
Autori
Dea Jeršan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Medicinski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
03.11
Godina
2011
Stranica
61
Mentor
Vlahović-Palčevski, Vera
Ključne riječi
reklamiranje lijekova; javno zdravlje; etika
(drug advertising; public health; ethics)
Sažetak
U današnje vrijeme oglašavanje lijekova zauzima sve važniju ulogu na tržištu lijekova. Reklama služi kao alat za prezentaciju proizvoda i tvrtke ali i stvaranju prepoznatljivog imidža tvrtke među potencijalnim klijentima. Kako bi oglašavanje imalo što jači utjecaj na ciljno tržište koriste se saznanja iz područja neuromarketinga. Integrirano komuniciranje također ima svrhu što boljeg predstavljanja tvrtke i proizvoda na svjesnoj i podsvjesnoj razini. Osnovna svrha reklamiranja je ostvanje dobiti i opravdanje ulaganja u reklamiranje. Stoga marketinške agencije i farmaceutske tvrtke svakim danom pronalaze nove, djelotvornije metode reklamiranja lijekova. Prilikom oglašavanja lijekova direktno prema građanima preko masovnih medija najveća se pažnju pridaje zakonima i pravilnicima vezanima za oglašavanje. Farmaceutske kompanije moraju se pridržavati strogih pravila vezanim za oblik i način reklamiranja. Analizirana su mnoga izvješća vezana za oglašavanje lijekova na recept direktno prema građanima u SAD-u. Istraživanja sadrže podatke o ulaganjima farmaceutske industrije u oglašavanje lijekova prema građanima te pokazuju kakve sve razmjere reklamiranje lijekova može poprimiti. Oglašavanje lijekova prema zdravstvenim djelatnicima najčešće se provodi putem medicinskim časopisa ili direktnom komunikacijom farmaceutskih predstavnika s liječnicima. Istraživanja pokazuju kolika su ulaganja ali i korist takvog posrednog oglašavanja. U većini zemalja svijeta ovo je jedini način reklamiranja lijekova na recept. Reklamiranje lijekova u Hrvatskoj podliježe zakonskoj kontroli kojom je oglašavanje relativno ograničeno. U usporedbi s drugim zemljama svijeta reklamiranje lijekova kod nas tek je u začetku i nije još doseglo svoj puni potencijal. Medikalizacija kao suvremeni socio-kulturološki fenomen i jedna od promotivnih strategija velikih farmaceutskih kuća još je nerasprostranjena u Hrvatskoj. Internet i društvene mreže dio su naše svakodnevice ali i izvrsna metoda za inovativne i moderne načine reklamiranja. Personalizirane reklame sve češće zamjenjuju tradicionalne reklamne spotove te otvaraju novu eru komunikacije oglašivača s potencijalnim korisnicima. Proaktivno komuniciranje jedna je od metoda regulacije reklamiranja u farmaceutskoj industriji. Iako je proaktivnost u reklamiranju već donekle prisutna na društvenim mrežama i interenetu, postoje tendencije da se takvo reklamiranje i zakonski regulira. Također se ulažu znatni napori kako bi oglašavanje lijekova bilo u skladu s etičkim normama društva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita