Pregled bibliografske jedinice broj: 548445
Kulturni kapital i obrazovne biografije studenata
Kulturni kapital i obrazovne biografije studenata // Hrvatski sociološki kongres
Zagreb, Hrvatska, 2011. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 548445 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kulturni kapital i obrazovne biografije studenata
(Cultural capital and students' educational biographies)
Autori
Doolan, Karin
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Skup
Hrvatski sociološki kongres
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 07.04.2011. - 08.04.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
različiti oblici kulturnog kapitala; obrazovne biografije
(cultural capital; educational biographies)
Sažetak
Bourdieuov konceptualni okvir, osobito kulturni kapital, socijalni kapital, polje i habitus, korišten je u sociologiji visokog obrazovanja za ispitivanje i objašnjavanje razlika u obrazovnim biografijama pojedinaca iz obitelji različitog socio-ekonomskog statusa. Iako je u ovom izlaganju prepoznata povezanost navedenih koncepata u objašnjavanju tih razlika, fokus izlaganja (radi mogućnosti detaljnije analize) čini teorijska i empirijska razrada pojma kulturni kapital u kontekstu obrazovnih izbora i iskustva studenata prve godine studija odabranih fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Teorijski dio izlaganja sastoji se od Bourdieuove konceptualizacije pojma kulturni kapital (1986, 1977) te pregleda načina na koje se pojam koristi u istraživanju obrazovnih (ne)jednakosti (uključujući i recentnije konceptualizacije pojma kojima se zahvaćaju kvalitativne i subjektivne dimenzije (ne)posjedovanja kulturnog kapitala te uloga obrazovnih institucija u nagrađivanju različitih aspekata kulturnog kapitala, npr. Reay 2004, 2005, Lareau and Weininger 2003). Prikaz podataka koji ukazuju na utjecaj koji (ne)posjedovanje različitih aspekata kulturnog kapitala ima na obrazovne izbore i iskustva studenata u hrvatskom visokoškolskom kontekstu čini empirijski dio izlaganja. Radi se o podacima prikupljenima u sklopu istraživanja provedenog u akademskoj godini 2006/2007. koje se sastojalo od upitnika primijenjenog na uzorku od 642 studenata šest fakulteta Sveučilišta u Zagrebu te intervjua provedenih u dva navrata sa 28 studenata tih fakulteta koji dolaze iz obitelji različitog socio-ekonomskog statusa. Kao recentnija potvrda nekih od zaključaka tog istraživanja biti će korišteni Eurostudent podaci za Hrvatsku prikupljeni 2010. godine na reprezentativnom uzorku studenata svih hrvatskih sveučilišta. Aspekti kulturnog kapitala koji su u istraživanju identificirani kao značajni u oblikovanju obrazovnih izbora i iskustva studenata klasificirani su prema Bourdieuovoj distinkciji između tri oblika kulturnog kapitala: institucionaliziranog (stupanj obrazovanja roditelja, obrazovna podrška roditelja, završena srednja škola studenta), objektiviranog (materijali za studij) i utjelovljenog (vokabular i elokvencija). Teorijski doprinos izlaganja sastoji se od identificiranja sljedećih karakteristika pojma kulturni kapital: kulturni kapital kao stečen, a ne samo naslijeđen ; postojanje gradacija kulturnog kapitala, te kulturni kapital kao kapital koji može imati objektivno pozitivne reperkusije, ali subjektivno negativne. U kontekstu uključenja RH u Europsku Uniju, izlaganje na kraju predviđa kako će to uključenje utjecati na nove aspekte kulturnog kapitala u visokoškolskom sustavu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
100-1001677-0880 - Profesionalni razvoj učitelja tijekom inicijalnog obrazovanja i pripravništva (Vizek Vidović, Vlasta, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb
Profili:
Karin Doolan
(autor)