Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 548166

Predviđanje namjera turista na temelju percepcije ličnosti destinacije te podudarnosti vlastitih osobina i ličnosti destinacije


Matić, Jelena
Predviđanje namjera turista na temelju percepcije ličnosti destinacije te podudarnosti vlastitih osobina i ličnosti destinacije, 2011., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 548166 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Predviđanje namjera turista na temelju percepcije ličnosti destinacije te podudarnosti vlastitih osobina i ličnosti destinacije
(Anticipating tourists' intentions on the basis of destination personality and self-congruity factors)

Autori
Matić, Jelena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
03.11

Godina
2011

Stranica
36

Mentor
Bratko, Denis

Ključne riječi
psihologija turizma; ličnost brenda (destinacije); self-kongruentnost; bihevioralne namjere turista
(psychology of tourism; brand (destination) personality; self-congruity; tourists' behavioral intentions)

Sažetak
Konstrukti i metodološki pristupi znanstvene psihologije donedavno su, posve neopravdano, bili zanemaren izvor znanja o doživljavanju i ponašanju turista. Ovaj rad, pak, razmatra ulogu nekih psihologijskih činitelja koji mogu djelovati na odluke u domeni turizma. Fokus rada je na ulozi koju percepcija ličnosti destinacije (skup ljudskih osobina povezanih s destinacijom) te procjena self-kongruentnosti (stupanj slaganja ličnosti sudionika i ličnosti destinacije) imaju u predviđanju bihevioralnih namjera turista (ponovni posjet i preporuka). Online istraživanje provedeno je na uzorku turista grada Splita (N=263), koji je promatran kao zaseban brand. Podaci prikupljeni upotrebom modificirane Brand Personality Scale ukazuju na jednofaktorsku strukturu rezultata, pri čemu se atributi lijep, opušten i veseo izdvajaju kao najdeskriptivniji, a radišan, glamurozan i zapadni kao najmanje deskriptivni za ličnost Splita. Složenom analizom varijance dobiveni su značajni glavni efekti percepcije ličnosti destinacije i procjene self-kongruentnosti za zavisnu varijablu preporuke, te neznačajna interakcija. Uz varijablu ponovnog posjeta, samo se glavni efekt percepcije ličnosti destinacije pokazao značajnim.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301683-1399 - Genetski i okolinski doprinos razvoju ličnosti (Bratko, Denis, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Jelena Matić Bojić (autor)

Avatar Url Denis Bratko (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Matić, Jelena
Predviđanje namjera turista na temelju percepcije ličnosti destinacije te podudarnosti vlastitih osobina i ličnosti destinacije, 2011., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
Matić, J. (2011) 'Predviđanje namjera turista na temelju percepcije ličnosti destinacije te podudarnosti vlastitih osobina i ličnosti destinacije', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Mati\'{c}, Jelena}, year = {2011}, pages = {36}, keywords = {psihologija turizma, li\v{c}nost brenda (destinacije), self-kongruentnost, bihevioralne namjere turista}, title = {Predvi\djanje namjera turista na temelju percepcije li\v{c}nosti destinacije te podudarnosti vlastitih osobina i li\v{c}nosti destinacije}, keyword = {psihologija turizma, li\v{c}nost brenda (destinacije), self-kongruentnost, bihevioralne namjere turista}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Mati\'{c}, Jelena}, year = {2011}, pages = {36}, keywords = {psychology of tourism, brand (destination) personality, self-congruity, tourists' behavioral intentions}, title = {Anticipating tourists' intentions on the basis of destination personality and self-congruity factors}, keyword = {psychology of tourism, brand (destination) personality, self-congruity, tourists' behavioral intentions}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font