Pregled bibliografske jedinice broj: 548166
Predviđanje namjera turista na temelju percepcije ličnosti destinacije te podudarnosti vlastitih osobina i ličnosti destinacije
Predviđanje namjera turista na temelju percepcije ličnosti destinacije te podudarnosti vlastitih osobina i ličnosti destinacije, 2011., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 548166 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Predviđanje namjera turista na temelju percepcije ličnosti destinacije te podudarnosti vlastitih osobina i ličnosti destinacije
(Anticipating tourists' intentions on the basis of destination personality and self-congruity factors)
Autori
Matić, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
03.11
Godina
2011
Stranica
36
Mentor
Bratko, Denis
Ključne riječi
psihologija turizma; ličnost brenda (destinacije); self-kongruentnost; bihevioralne namjere turista
(psychology of tourism; brand (destination) personality; self-congruity; tourists' behavioral intentions)
Sažetak
Konstrukti i metodološki pristupi znanstvene psihologije donedavno su, posve neopravdano, bili zanemaren izvor znanja o doživljavanju i ponašanju turista. Ovaj rad, pak, razmatra ulogu nekih psihologijskih činitelja koji mogu djelovati na odluke u domeni turizma. Fokus rada je na ulozi koju percepcija ličnosti destinacije (skup ljudskih osobina povezanih s destinacijom) te procjena self-kongruentnosti (stupanj slaganja ličnosti sudionika i ličnosti destinacije) imaju u predviđanju bihevioralnih namjera turista (ponovni posjet i preporuka). Online istraživanje provedeno je na uzorku turista grada Splita (N=263), koji je promatran kao zaseban brand. Podaci prikupljeni upotrebom modificirane Brand Personality Scale ukazuju na jednofaktorsku strukturu rezultata, pri čemu se atributi lijep, opušten i veseo izdvajaju kao najdeskriptivniji, a radišan, glamurozan i zapadni kao najmanje deskriptivni za ličnost Splita. Složenom analizom varijance dobiveni su značajni glavni efekti percepcije ličnosti destinacije i procjene self-kongruentnosti za zavisnu varijablu preporuke, te neznačajna interakcija. Uz varijablu ponovnog posjeta, samo se glavni efekt percepcije ličnosti destinacije pokazao značajnim.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301683-1399 - Genetski i okolinski doprinos razvoju ličnosti (Bratko, Denis, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb