Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 54811

Spolne razlike u općoj informiranosti: razvojni trendovi


Zarevski, Predrag; Gačnik-Del Negro, Romana
Spolne razlike u općoj informiranosti: razvojni trendovi // Suvremena psihologija, 1 (1998), 1-2; 43-59 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 54811 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Spolne razlike u općoj informiranosti: razvojni trendovi
(Gender differences in general information: the courses of development)

Autori
Zarevski, Predrag ; Gačnik-Del Negro, Romana

Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 1 (1998), 1-2; 43-59

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
opća obaviještenost; spolne razlike; razvojni trendovi
(general information; gender differences; developmental trends)

Sažetak
Na razmjerno velikim ciljanim uzorcima učenika završnih razreda osnovne (N = 1174) i srednje škole (N = 1174) iz različito velikih mjesta školovanja i iz različitih regija Hrvatske školske 1995/6 godine ispitane su spolne razlike u općoj informiranosti. Testovi su sadržavali pitanja iz svih značajnijih područja ljudske znanosti, tehnike, politike, kulture i zabave. Osnovni su sljede}i nalazi: - sukladno dosadašnjim istraživanjima spolnih razlika u općoj informiranosti na našoj populaciji (Stanuga, 1987; Zarevski 1987; Novačić 1989) učenice završnog razreda osnovne škole pokazuju bolje poznavanje kulture i umjetnosti, zabave, mode i estetike, te medicine. Učenici su pak bolje informirani u području političkih zbivanja, osobito povezanih uz ratna zbivanja; sporta i šaha; tehnike, te povijesti i zemljopisa. U čak 75% čestica učenice i učenici VIII. razreda osnovne škole ne razlikuju se statistički značajno prema općoj informiranosti. Nađene spolne razlike imaju vjerojatno porijeklo u ranom učenju po modelu spolnih stereotipa; - maturantice srednje škole su bolje informirane o svijetu zabave i mode, medicini i sadržajima koji spadaju u kulturu i umjetnost. Maturanti su bolje upoznati sa svijetom znanosti i tehnike, sportom, politikom i kriminalistikom. Za razliku od uzrasta zavr{nog razreda osnovne škole, u gotovo polovici čestica testa opće informiranosti uz vrlo strog kriterij za napuštanje nul-hipoteze o nepostojanju razlika u populaciji, nađena je statistički značajna razlika u funkciji spola. To upu}uje na pretpostavku o stvaranju snažnog spolnog identiteta i preuzimanju spolne uloge već koncem adolescencije. Razmotrene su i posljedice postojanja spolnih razlika u česticama testova opće informiranosti na pristup pri konstrukciji tih testova.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130705

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Predrag Zarevski (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Zarevski, Predrag; Gačnik-Del Negro, Romana
Spolne razlike u općoj informiranosti: razvojni trendovi // Suvremena psihologija, 1 (1998), 1-2; 43-59 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Zarevski, P. & Gačnik-Del Negro, R. (1998) Spolne razlike u općoj informiranosti: razvojni trendovi. Suvremena psihologija, 1 (1-2), 43-59.
@article{article, author = {Zarevski, Predrag and Ga\v{c}nik-Del Negro, Romana}, year = {1998}, pages = {43-59}, keywords = {op\'{c}a obavije\v{s}tenost, spolne razlike, razvojni trendovi}, journal = {Suvremena psihologija}, volume = {1}, number = {1-2}, issn = {1331-9264}, title = {Spolne razlike u op\'{c}oj informiranosti: razvojni trendovi}, keyword = {op\'{c}a obavije\v{s}tenost, spolne razlike, razvojni trendovi} }
@article{article, author = {Zarevski, Predrag and Ga\v{c}nik-Del Negro, Romana}, year = {1998}, pages = {43-59}, keywords = {general information, gender differences, developmental trends}, journal = {Suvremena psihologija}, volume = {1}, number = {1-2}, issn = {1331-9264}, title = {Gender differences in general information: the courses of development}, keyword = {general information, gender differences, developmental trends} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font