Pregled bibliografske jedinice broj: 547907
Mehanizmi prilagođavanja u sustavima za upravljanje učenjem
Mehanizmi prilagođavanja u sustavima za upravljanje učenjem, 2011., diplomski rad, preddiplomski, Prirodoslovno - matematički fakultet, Split
CROSBI ID: 547907 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mehanizmi prilagođavanja u sustavima za upravljanje učenjem
(Adaptivity mechanisms in learning management systems)
Autori
Vlašić, Josipa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Prirodoslovno - matematički fakultet
Mjesto
Split
Datum
12.10
Godina
2011
Stranica
42
Mentor
Granić, Andrina
Neposredni voditelj
Nakić, Jelena
Ključne riječi
prilagodljivi sustavi e-učenja; mehanizmi prilagođavanja; sustavi za upravljanje učenjem
(adaptive e-learning systems; adaptivity mechanisms; learning managment systems)
Sažetak
U ovom završnom radu obrađena je tema „Mehanizmi prilagođavanja u sustavima za upravljanje učenjem“ i to na primjerima nekih sustava. Prvo je opisan sustav WELSA sa svojim karakteristikama. Bitna odredinica ovog sustava je prilagođavanje po stilovima učenja pojedinih učenika. Kao najvažniji mehanizam ovdje korišten, ističe se sortiranje. Nakon ovog sustava, obrađen je i sustav Protus koji u obzir uzima pedagoške aspekte i potrebu za preporukom aktivnosti za učenje. Sastoji se od 5 modela: modela domene, modela učenika, aplikacijskog modela, adaptacijskog modela te kontrolera izvođenja. Sustav postepeno obnavlja model učenika za vrijeme izvođenja. Nakon ovih sustava obrađena su još 3 koja koriste inteligentnu agentsku tehnologiju. Jedan od njih je i eTeacher koji sam detektira stil učenja i to samo promatranjem kako student uči, koje materijale čita te na temelju toga vrši prilagođavanje. Opisan je i sustav iLearning koji je multiagentski. U ovom sustavu je bitan modul odlučivanja koji utemeljuje sposobnost agenta da riješi situaciju. Na kraju su obrađeni chatbots-ovi, konverzacijski agenti koji omogućavaju sučelja koje razumiju prirodan govor. Ovdje je važno uvođenje otvorenog modela učenika kao i mogućnost pregovaranja sa sustavom. Općenito, integriranje svih ovih mehanizama prilagođavanja u sustave za upravljanje učenjem predstavlja veliki izazov, ali uvelike će utjecati na sustav obrazovanja kojeg smo dosad poznavali.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo
POVEZANOST RADA
Projekti:
177-0361994-1998 - Upotrebljivost i prilagodljivost sučelja inteligentnih autorskih ljuski (Granić, Andrina, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split