Pregled bibliografske jedinice broj: 547115
Kognitivno-emocionalne odrednice psihosomatskih simptoma u ispitnoj situaciji
Kognitivno-emocionalne odrednice psihosomatskih simptoma u ispitnoj situaciji, 2011., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 547115 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kognitivno-emocionalne odrednice psihosomatskih simptoma u ispitnoj situaciji
(Cognitive-emotional determinants of psychosomatic symptoms in test situation)
Autori
Saltović, Sabina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
20.07
Godina
2011
Stranica
88
Mentor
Živčić-Bećirević, Ivanka
Ključne riječi
ispitna situacija; psihosomatski simptomi; anksioznost; ispitna anksioznost; automatske misli; kortizol
(test situation; anxiety; test anxiety; automatic thoughts; cortisol)
Sažetak
Stresne ispitne situacije mogu izazvati različite negativne ishode i potaknuti razvoj psihosomatskih simptoma. Ovim istraživanjem nastojale su se ispitati kognitivno-emocionalne odrednice psihosomatskih simptoma u ispitnoj situaciji. Istraživanje je provedeno sa 175 studenata prve godine Medicinskoga i Filozofskoga fakulteta u Rijeci u situaciji polaganja zahtjevnog pismenog ispita. Neposredno prije polaganja ispita uze se uzorak sline svakom studentu s ciljemmjerenja razine salivarnog kortizola te se ispunio Upitnik ispitne anksioznosti. Neposredno nakon ispita, sudionici su ispunili Upitnik automatskih misli za vrijeme učenja i polaganja ispita i Ljestvicu subjektivnih zdravstvenih tegoba, dok su tjedan dana nakon ispita ispunili Upitnik anksioznosti kao osobine ličnosti. Analiza rezultata je uputila na značajan efekt razine ispitne anksioznosti na intenzitet javljanja psihosomatskih simptoma. Emocionalna i kognitivna dimenzija ispitne anksioznosti doprinjele su objašnjenju psihosomatskih simptoma nakon kontrole anksioznosti kao osobine ličnosti. Misli vezane uz strah od neuspjeha su značajno dodatno objasnile varijancu psihosomatskih simptoma uz kontrolu emocionalne i kognitivne dimenzije ispitne anksioznosti i anksioznosti kao osobine ličnosti.Utvrđen je moderatorski efekt pojedinih skupina negativnih automatskih misli na odnos ispitne anksioznosti i psihosomatskih simptoma.Razina kortizola i pozitivne automatske misli nisu bile značajno povezane sa psihosomatskim simptomima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-1301675-0854 - Rizični i zaštitni čimbenici psihičkog zdravlja i akademske prilagodbe studenata (Živčić-Bećirević, Ivanka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Ivanka Živčić-Bećirević
(mentor)