Pregled bibliografske jedinice broj: 5471
Nastavna, školska fizika između virtualnih modela i zbilje
Nastavna, školska fizika između virtualnih modela i zbilje // Zbornik trećeg hrvatskog simpozija o nastavi fizike / Krsnik, Rudolf ; Pećina, Planinka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 1998. str. 7-14 (pozvano predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 5471 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastavna, školska fizika između virtualnih modela i zbilje
(Physics between virtual models and reality)
Autori
Šindler, Gustav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik trećeg hrvatskog simpozija o nastavi fizike
/ Krsnik, Rudolf ; Pećina, Planinka - Zagreb : Hrvatsko fizikalno društvo, 1998, 7-14
Skup
Treći hrvatski simpozij o nastavi fizike : Perspektive nastave fizike
Mjesto i datum
Novi Vinodolski, Hrvatska, 02.04.1997. - 05.04.1997
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Nastava fizike; fizika
(Physics teaching; physics)
Sažetak
A)Prirodoznanstvena metoda kao model i kritičke opaske. Fizikalni modeli - konstrukti koji raznolikosti skupa pojava pojednostavljeno objašnjavaju a eksperimentalno su provjerljivi. Granice mjerenja, proračuna i predvidivosti. Jaka i slaba uzročno posljedična sveza. Determiniranost zbivanja.
Laplaceov genij - svijet kao satni mehanizam. Poincare - slučaj. Maxwellov demon Boltzmanove statističke interpretacije. Mach-ov pozitivizam. Nesigurnost mladog Plancka. Samoubojstvo 1906. g. Rezignirani Planck. Einsteinova teza: Bog se ne kocka. Bornov odgovor: Dragi Alberte, baš obratno.
B)Predavalačka nastava, deklarativno znanje. Kulturni mitovi i problem funkcionalne nepismenosti. Sustav interaktivno problemsko istraživačke nastave, fazno razvojni model nastave (utvrđivanje netočnosti predznanja, rekonstrukcija pojmovnih značenja, primjene i vježbanja).
Masa, koliko je zorni pojam? A.Einstein u slobodnom padu (karikatura) inercijalna i teška masa=MASA.
Teorija na daljinu i blizinu: SILA I POLJE (Newtonov zakon točkastih masa i Coulombov zakon točkastih naboja).
g kao bivalentan pojam: za ubrzanje slobodnog pada i kao pojam jakosti gravitacijskog polja. g=F/m, a i E=F/Q, tj. F=EQ i F=*QQ,/r2 s dva pristupa: s djelovanjem na blizinu-polje i na daljinu podvojenih točkastih naboja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
119207
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Profili:
Gustav Šindler
(autor)