Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 5471

Nastavna, školska fizika između virtualnih modela i zbilje


Šindler, Gustav
Nastavna, školska fizika između virtualnih modela i zbilje // Zbornik trećeg hrvatskog simpozija o nastavi fizike / Krsnik, Rudolf ; Pećina, Planinka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 1998. str. 7-14 (pozvano predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


CROSBI ID: 5471 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Nastavna, školska fizika između virtualnih modela i zbilje
(Physics between virtual models and reality)

Autori
Šindler, Gustav

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
Zbornik trećeg hrvatskog simpozija o nastavi fizike / Krsnik, Rudolf ; Pećina, Planinka - Zagreb : Hrvatsko fizikalno društvo, 1998, 7-14

Skup
Treći hrvatski simpozij o nastavi fizike : Perspektive nastave fizike

Mjesto i datum
Novi Vinodolski, Hrvatska, 02.04.1997. - 05.04.1997

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
Nastava fizike; fizika
(Physics teaching; physics)

Sažetak
A)Prirodoznanstvena metoda kao model i kritičke opaske. Fizikalni modeli - konstrukti koji raznolikosti skupa pojava pojednostavljeno objašnjavaju a eksperimentalno su provjerljivi. Granice mjerenja, proračuna i predvidivosti. Jaka i slaba uzročno posljedična sveza. Determiniranost zbivanja. Laplaceov genij - svijet kao satni mehanizam. Poincare - slučaj. Maxwellov demon Boltzmanove statističke interpretacije. Mach-ov pozitivizam. Nesigurnost mladog Plancka. Samoubojstvo 1906. g. Rezignirani Planck. Einsteinova teza: Bog se ne kocka. Bornov odgovor: “Dragi Alberte, baš obratno.” B)Predavalačka nastava, deklarativno znanje. Kulturni mitovi i problem funkcionalne nepismenosti. Sustav interaktivno problemsko istraživačke nastave, fazno razvojni model nastave (utvrđivanje netočnosti predznanja, rekonstrukcija pojmovnih značenja, primjene i vježbanja). Masa, koliko je zorni pojam? A.Einstein u slobodnom padu (karikatura) inercijalna i teška masa=MASA. Teorija na daljinu i blizinu: SILA I POLJE (Newtonov zakon točkastih masa i Coulombov zakon točkastih naboja). g kao bivalentan pojam: za ubrzanje slobodnog pada i kao pojam jakosti gravitacijskog polja. g=F/m, a i E=F/Q, tj. F=EQ i F=*QQ,/r2 s dva pristupa: s djelovanjem na blizinu-polje i na daljinu podvojenih točkastih naboja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
119207

Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Gustav Šindler (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Šindler, Gustav
Nastavna, školska fizika između virtualnih modela i zbilje // Zbornik trećeg hrvatskog simpozija o nastavi fizike / Krsnik, Rudolf ; Pećina, Planinka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 1998. str. 7-14 (pozvano predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
Šindler, G. (1998) Nastavna, školska fizika između virtualnih modela i zbilje. U: Krsnik, R. & Pećina, P. (ur.)Zbornik trećeg hrvatskog simpozija o nastavi fizike.
@article{article, author = {\v{S}indler, Gustav}, year = {1998}, pages = {7-14}, keywords = {Nastava fizike, fizika}, title = {Nastavna, \v{s}kolska fizika izme\dju virtualnih modela i zbilje}, keyword = {Nastava fizike, fizika}, publisher = {Hrvatsko fizikalno dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Novi Vinodolski, Hrvatska} }
@article{article, author = {\v{S}indler, Gustav}, year = {1998}, pages = {7-14}, keywords = {Physics teaching, physics}, title = {Physics between virtual models and reality}, keyword = {Physics teaching, physics}, publisher = {Hrvatsko fizikalno dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Novi Vinodolski, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font