Pregled bibliografske jedinice broj: 546311
Jesu li Mažuranić i Njegoš maturirali?
Jesu li Mažuranić i Njegoš maturirali? // Ivan Mažuranić (1814-1890) i Crna Gora / Nikčević, Milorad (ur.).
Cetinje : Osijek: HCDP „Croatica – Montenegrina” RH, CKD Montenegro-Montenegrina u Osijeku & Institut za crnogorski jezik i jezikoslovlje “Vojislav P. Nikčević”, Cetinje, 2011. str. 231-250 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 546311 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Jesu li Mažuranić i Njegoš maturirali?
(Have Mažuranić and Njegoš gratuated?)
Autori
Benjak, Mirjana ; Ljubešić, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Ivan Mažuranić (1814-1890) i Crna Gora
/ Nikčević, Milorad - Cetinje : Osijek : HCDP „Croatica – Montenegrina” RH, CKD Montenegro-Montenegrina u Osijeku & Institut za crnogorski jezik i jezikoslovlje “Vojislav P. Nikčević”, Cetinje, 2011, 231-250
ISBN
978-953-7589-07-3
Skup
Ivan Mažuranić (1814-1890) i Crna Gora
Mjesto i datum
Cetinje, Crna Gora, 27.09.2009. - 01.10.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Mažuranić; Njegoš; nastavni program
(Mažuranić; Njegoš; curriculum)
Sažetak
Rad donosi rezultate analize položaja Ivana Mažuranića i Petra Petrovića Njegoša u hrvatskim srednjoškolskim/gimnazijskim nastavnim programima. Istraživanjem su obuhvaćeni nastavni programi koji su danas u upotrebi kao i oni koji su bili na snazi prije promjena, do kojih je u hrvatskom obrazovnom sustavu došlo 90-ih godina prošloga stoljeća. Pri analizi se osobita pažnja posvetila onoj programskoj sastavnici koja je utemeljena na kriterijima izbora Mažuranićeva i Njegoševa djela za školsku interpretaciju. Rezultati istraživanja pokazali su da su (kvalitativan i kvantitativan) položaj i razine interpretacije (tematski krugovi, problemsko-idejna podloga, književni rodovi i vrste, stilističke karakteristike i dr.) njihova pjesničkoga djela (pre)često ovisili o kriterijima udaljenim od književnopovijesnog, književnoteorijskog, estetskog, recepcijskog i sličnih kriterija. Odnosno, pristup se školskoj interpretaciji Mažuranićeva i Njegoševa pjesništva i u prošlosti, ali i u sadašnjosti snažno oslanja o ideološke, odnosno političke kriterije. Na temelju rezultata istraživanja predložen je drukčiji pristup Mažuranićevu i Njegoševu djelu u hrvatskoj gimnazijskoj nastavi književnosti. Polazeći od tih rezultata kao i od primjene, prije svega, književnih kriterija u izboru književnih djela, ali i od problema aktualizacije univerzalnih pitanja klasičnih djela iz prošlosti, kakvo je Mažuranićevo i Njegoševo, te od književnih interesa mladih čitatelja/ učenika, predloženi su metodički postupci koji bi učenike uspješnije uveli u umjetnički prostor djela najvećeg hrvatskog i crnogorskog romantičnog književnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
303-1401173-0983 - Obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju
303-3031173-0983 - Obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju (Piršl, Elvi, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli