Pregled bibliografske jedinice broj: 546151
Metodički pristupi morfološkim sadržajima u višim razredima osnovne škole
Metodički pristupi morfološkim sadržajima u višim razredima osnovne škole, 2010., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 546151 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metodički pristupi morfološkim sadržajima u višim razredima osnovne škole
(Methodogical approach to morphology in 5-9 years of schooling)
Autori
Bjedov, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
27.05
Godina
2010
Stranica
308
Mentor
Ana Pintarić
Ključne riječi
metodika ; nastava hrvatskoga jezika ; morfologija ; sklonidba imenica
(methodology ; teaching of Croatian as L1 ; morphology ; declination of nouns)
Sažetak
Predmetom su doktorskoga rada metodički pristupi morfološkim nastavnim sadržajima u višim razredima osnovne škole o kojima se govori u odnosu na suvremenu nastavu hrvatskoga jezika. Ciljevi su rada ustvrditi prihvaćenost funkcionalnoga poretka obradbe padeža kod učitelja hrvatskoga jezika istočnoga dijela Republike Hrvatske, zatim istražiti i ustvrditi zastupljenost metodičkih pristupa u udžbeničkim jedinicama o sklonidbi imenica u 5. razredu, među učiteljima hrvatskoga jezika istočnoga dijela Republike Hrvatske te u neposrednoj nastavi obradbe padeža. Pojam se metodičkoga pristupa prihvaća i rabi u odnosu na metodičke sustave, stoga su u teorijskome dijelu rada opisani odabrani metodički sustavi nastave hrvatskoga jezika (dogmatsko-reproduktivni, analitičko-eksplikativni, integracijsko- korelacijski, problemsko-stvaralački, lingvističko-komunikacijski, timski, otvoreni i ERR sustav) i temelji nastave hrvatskoga jezika, tj. njezini čimbenici. U sklopu morfoloških je nastavnih sadržaja odabrana Sklonidba imenica, kao obvezna morfološka tema u 5. razredu, o kojoj se govori s obzirom na funkcionalan raspored padeža propisan PiP-om. Teorijski dio rada završava spoznajama dosadašnjih istraživanja o metodičkim pristupima u nastavi hrvatskoga jezika koja su provedena 80-tih godina prošloga stoljeća. Na temelju postavljenih hipoteza i razrađene metodologije, provedena su istraživanja čiji su rezultati kvalitativno i kvantitativno prikazani u istraživačkome dijelu rada. Riječ je o prihvaćenosti funkcionalnoga poretka obradbe padeža među učiteljima hrvatskoga jezika 5 županija istočnoga dijela Republike Hrvatske, zatim o ostvarenosti metodičkih pristupa u udžbenicima 5. razreda, o zastupljenosti metodičkih pristupa u obradbi morfoloških sadržaja među učiteljima hrvatskoga jezika navedenih županija te o snimanju nastave obradbe padeža kod odabrane učiteljice i učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301001-0991 - Materinski i inojezični hrvatski (Jelaska, Zrinka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Vesna Bjedov
(autor)