Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 545809

Odnos između kreativnosti i samoaktaizacije u sveučilišnoj nastavi


Bognar, Ladislav; Kragulj, Snježana
Odnos između kreativnosti i samoaktaizacije u sveučilišnoj nastavi // Škola, učenje i odgoj za budućnost / Jurčević Lozančić, Anka ; Opić , Siniša (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 57-70 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 545809 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odnos između kreativnosti i samoaktaizacije u sveučilišnoj nastavi
(The Relationship between Creativity and self-actualization of University Teaching)

Autori
Bognar, Ladislav ; Kragulj, Snježana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Škola, učenje i odgoj za budućnost / Jurčević Lozančić, Anka ; Opić , Siniša - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011, 57-70

ISBN
978-953-7210-41-0

Skup
Škola, učenje i odgoj za budućnost

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.11.2011. - 12.11.2011

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
kreativnost studenata; proces samoaktualizacije; korelacija; sveucilište
(student creativity; the process of self-actualisation; correlation; higher education.)

Sažetak
Fenomen kreativnosti posebno je intenzivno izucavan u drugoj polovici 20. stoljeca. I danas su nezaobilazni radovi J.P.Gulforda i E.P.Torrancea i njihovih suradnika koji su uspjeli dokazati da IQ nije identican pojam s pojmom kreativnosti, iako postoji djelomicna povezanost te da je kreativnost moguce mjeriti, ali i organizirati odgojno-obrazovni proces tako da on potice ovu važnu ljudsku sposobnost. Humanisticki teoreticari A.H.Maslow i C.R.Rogers uocili su da kreativnost nije samo jedna od ljudskih sposobnosti nego je ona usko povezana s procesom samoaktualizacije i znak je i pretpostavka zdrave osobe okrenute osobnom razvoju. Istodobno naglašavaju i društvenu ulogu kreativnosti s obzirom na to da društva nastaju zavisno od sposobnosti njihovih clanova da se nose s izazovima. Ovim istraživanjem želi se utvrditi stupanj povezanosti izmedu studentske samoprocjene vlastitog stupnja samoaktualizacije i vlastite kreativnosti. Buduci da je iz teorije poznato da postoji povezanost izmedu kreativnosti i samoaktualizacije, u radu se to nastoji i empirijski provjeriti. Do sada su istraživani odnosi kreativnosti i inteligencije, kreativnosti i akademskih postignuca, uloga kreativnosti u procesu samoaktualizacije, uloga mašte u kreativnosti i procesu samoaktualizacije te uloga neuspjeha u procesu samoaktualizacije. Nadalje, istraživanjem se ispitivala povezanost izmedu kreativnosti i samoaktualizacije. Istraživanje koje je provedeno sa studentima i koji su sudjelovali duže vrijeme na nastavi u kojoj se koristi kreativni pristup i koja je usmjerena na studenta dobiveni su rezultati iz kojih je vidljivo da postoji pozitivna korelacija izmedu kreativnosti i samoaktualizacije, ali i da studenti pridaju veliku važnost procesu samoaktualizacije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
245-1221170-1063 - Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja (Bognar, Branko, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Ladislav Bognar (autor)

Avatar Url Snježana Dubovicki (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Bognar, Ladislav; Kragulj, Snježana
Odnos između kreativnosti i samoaktaizacije u sveučilišnoj nastavi // Škola, učenje i odgoj za budućnost / Jurčević Lozančić, Anka ; Opić , Siniša (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 57-70 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Bognar, L. & Kragulj, S. (2011) Odnos između kreativnosti i samoaktaizacije u sveučilišnoj nastavi. U: Jurčević Lozančić, A. & Opić , S. (ur.)Škola, učenje i odgoj za budućnost.
@article{article, author = {Bognar, Ladislav and Kragulj, Snje\v{z}ana}, year = {2011}, pages = {57-70}, keywords = {kreativnost studenata, proces samoaktualizacije, korelacija, sveucili\v{s}te}, isbn = {978-953-7210-41-0}, title = {Odnos izme\dju kreativnosti i samoaktaizacije u sveu\v{c}ili\v{s}noj nastavi}, keyword = {kreativnost studenata, proces samoaktualizacije, korelacija, sveucili\v{s}te}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Bognar, Ladislav and Kragulj, Snje\v{z}ana}, year = {2011}, pages = {57-70}, keywords = {student creativity, the process of self-actualisation, correlation, higher education.}, isbn = {978-953-7210-41-0}, title = {The Relationship between Creativity and self-actualization of University Teaching}, keyword = {student creativity, the process of self-actualisation, correlation, higher education.}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font