Pregled bibliografske jedinice broj: 545809
Odnos između kreativnosti i samoaktaizacije u sveučilišnoj nastavi
Odnos između kreativnosti i samoaktaizacije u sveučilišnoj nastavi // Škola, učenje i odgoj za budućnost / Jurčević Lozančić, Anka ; Opić , Siniša (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 57-70 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 545809 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos između kreativnosti i samoaktaizacije u sveučilišnoj nastavi
(The Relationship between Creativity and self-actualization of University Teaching)
Autori
Bognar, Ladislav ; Kragulj, Snježana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Škola, učenje i odgoj za budućnost
/ Jurčević Lozančić, Anka ; Opić , Siniša - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011, 57-70
ISBN
978-953-7210-41-0
Skup
Škola, učenje i odgoj za budućnost
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.11.2011. - 12.11.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kreativnost studenata; proces samoaktualizacije; korelacija; sveucilište
(student creativity; the process of self-actualisation; correlation; higher education.)
Sažetak
Fenomen kreativnosti posebno je intenzivno izucavan u drugoj polovici 20. stoljeca. I danas su nezaobilazni radovi J.P.Gulforda i E.P.Torrancea i njihovih suradnika koji su uspjeli dokazati da IQ nije identican pojam s pojmom kreativnosti, iako postoji djelomicna povezanost te da je kreativnost moguce mjeriti, ali i organizirati odgojno-obrazovni proces tako da on potice ovu važnu ljudsku sposobnost. Humanisticki teoreticari A.H.Maslow i C.R.Rogers uocili su da kreativnost nije samo jedna od ljudskih sposobnosti nego je ona usko povezana s procesom samoaktualizacije i znak je i pretpostavka zdrave osobe okrenute osobnom razvoju. Istodobno naglašavaju i društvenu ulogu kreativnosti s obzirom na to da društva nastaju zavisno od sposobnosti njihovih clanova da se nose s izazovima. Ovim istraživanjem želi se utvrditi stupanj povezanosti izmedu studentske samoprocjene vlastitog stupnja samoaktualizacije i vlastite kreativnosti. Buduci da je iz teorije poznato da postoji povezanost izmedu kreativnosti i samoaktualizacije, u radu se to nastoji i empirijski provjeriti. Do sada su istraživani odnosi kreativnosti i inteligencije, kreativnosti i akademskih postignuca, uloga kreativnosti u procesu samoaktualizacije, uloga mašte u kreativnosti i procesu samoaktualizacije te uloga neuspjeha u procesu samoaktualizacije. Nadalje, istraživanjem se ispitivala povezanost izmedu kreativnosti i samoaktualizacije. Istraživanje koje je provedeno sa studentima i koji su sudjelovali duže vrijeme na nastavi u kojoj se koristi kreativni pristup i koja je usmjerena na studenta dobiveni su rezultati iz kojih je vidljivo da postoji pozitivna korelacija izmedu kreativnosti i samoaktualizacije, ali i da studenti pridaju veliku važnost procesu samoaktualizacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-1221170-1063 - Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja (Bognar, Branko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek