Pregled bibliografske jedinice broj: 545597
MEĐUVRŠNJAČKO NASILJE I DEPRESIVNOST U DJECE OSNOVNOŠKOLSKE DOBI
MEĐUVRŠNJAČKO NASILJE I DEPRESIVNOST U DJECE OSNOVNOŠKOLSKE DOBI, 2011., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 545597 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
MEĐUVRŠNJAČKO NASILJE I DEPRESIVNOST U DJECE OSNOVNOŠKOLSKE DOBI
(BULLYING AND DEPRESSION AMONG PRIMARY SCHOOL CHILDREN)
Autori
Majvald Bjedov, Irena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
13.04
Godina
2011
Stranica
30
Mentor
Kuterovac-Jagodić, Gordana
Ključne riječi
međuvršnjačko nasilje; depresivnost; djeca
(bullying; depression; children)
Sažetak
Cilj rada je bio istražiti odnos međuvršnjačkog nasilja i depresivnosti učenika viših razreda osnovne škole. U istraživanju je sudjelovalo 299 učenika (161 djevojčica i 138 dječaka) polaznika 5. do 8. razreda osnovne škole. Izloženost nasilju među vršnjacima i vršenje nasilja ispitano je pomoću Olweusovog Upitnika nasilnik/žrtva, a depresivnost Ljestvicom dječje depresivnosti Kovacs (CDI). B. Za svakog učenika izračunat je indeks izloženosti nasilju te indeks vršenja nasilja nad vršnjacima, te su učenici podijeljeni u 4 kategorije ovisno o svojoj ulozi u nasilju: nasilnici, žrtve, žrtve/nasilnici te neuključeni učenici. U istraživanju je dobivena značajna pozitivna povezanost između izloženosti nasilju i depresivnosti, kao i između vršenja nasilja nad vršnjacima i depresivnosti. Rezultati depresivnosti u ovisnosti o ulozi učenika u međuvršnjačkom nasilju su pokazali kako su djeca nasilnici značajno depresivnija od skupine neuključene djece u nasilje. Također, djeca koja su istodobno nasilnici i žrtve su značajno depresivnija od skupine neuključene djece u nasilje kao i djece žrtvi međuvršnjačkog nasilja, što je u skladu s očekivanjima. Razlika u depresivnosti između skupine neuključene djece i žrtvi nije utvrđena iako se očekivala.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
Ličnost roditelja
roditeljstvo tijekom tranzicije djeteta u adolescenciju
130-1301683-1400 - Ličnost roditelja i roditeljstvo tijekom tranzicije djeteta u adolescenciju (Keresteš, Gordana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Gordana Kuterovac Jagodić
(mentor)