Pregled bibliografske jedinice broj: 545580
DOPRINOS INDIVIDUALNIH I OBITELJSKIH KARAKTERISTIKA U OBJAŠNJENJU RAZVOJA TEORIJE UMA KOD DJECE PREDŠKOLSKE DOBI
DOPRINOS INDIVIDUALNIH I OBITELJSKIH KARAKTERISTIKA U OBJAŠNJENJU RAZVOJA TEORIJE UMA KOD DJECE PREDŠKOLSKE DOBI, 2010., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 545580 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
DOPRINOS INDIVIDUALNIH I OBITELJSKIH KARAKTERISTIKA U OBJAŠNJENJU RAZVOJA TEORIJE UMA KOD DJECE PREDŠKOLSKE DOBI
(CONTRIBUTION OF INDIVIDUAL AND FAMILY CHARACTERISTICS IN EXPLANATORY THEORY OF MIND IN PRESCHOOL CHILDREN)
Autori
Pavković, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
01.07
Godina
2010
Stranica
30
Mentor
Kuterovac-Jagodić, Gordana
Ključne riječi
teorija uma; prepoznavanje emocija; inteligencija; obiteljsko okruženje; predškolska dob
(theory of mind; affect recognition; intelligence; family background; preschool age)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati dobne promjene u prepoznavanju emocija i razumijevanju teorije uma predškolske djece, kao i doprinos nekih djetetovih individualnih i obiteljskih varijabli u objašnjenju individualnih razlika u razumijevanju teorije uma. Sudjelovalo je 150 djece (75 djevojčica, 75 dječaka), u dobi od 4 do 5 god. i 8 mj. U svrhu provjere hipoteza provedene su analize varijance 3 (dob) x 2 (spol) i hijerarhijska regresijska analiza. Rezultati su pokazali da su najstarija djeca značajno uspješnija u razumijevanju teorije uma u odnosu na srednju i najmlađu dobnu skupinu, dok spolne razlike nisu utvrđene. Utvrdili smo dobne razlike između sve tri skupine u uspješnosti prepoznavanja emocija, kao i razlike prema spolu u korist djevojčica. Ispitujući doprinos individualnih karakteristika djeteta (dob, kognitivni status i prepoznavanje emocija) te obiteljskih karakteristika (stupanj obrazovanja roditelja i broj braće i sestara u obitelji) u objašnjenju varijance rezultata na Testu teorije uma, utvrđeno je da su za razumijevanje teorije uma prediktivni dob, kognitivni status (mjera neverbalne inteligencije), prepoznavanje osjećaja i obrazovanje roditelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301683-1400 - Ličnost roditelja i roditeljstvo tijekom tranzicije djeteta u adolescenciju (Keresteš, Gordana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Gordana Kuterovac Jagodić
(mentor)