Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 545580

DOPRINOS INDIVIDUALNIH I OBITELJSKIH KARAKTERISTIKA U OBJAŠNJENJU RAZVOJA TEORIJE UMA KOD DJECE PREDŠKOLSKE DOBI


Pavković, Iva
DOPRINOS INDIVIDUALNIH I OBITELJSKIH KARAKTERISTIKA U OBJAŠNJENJU RAZVOJA TEORIJE UMA KOD DJECE PREDŠKOLSKE DOBI, 2010., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 545580 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
DOPRINOS INDIVIDUALNIH I OBITELJSKIH KARAKTERISTIKA U OBJAŠNJENJU RAZVOJA TEORIJE UMA KOD DJECE PREDŠKOLSKE DOBI
(CONTRIBUTION OF INDIVIDUAL AND FAMILY CHARACTERISTICS IN EXPLANATORY THEORY OF MIND IN PRESCHOOL CHILDREN)

Autori
Pavković, Iva

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
01.07

Godina
2010

Stranica
30

Mentor
Kuterovac-Jagodić, Gordana

Ključne riječi
teorija uma; prepoznavanje emocija; inteligencija; obiteljsko okruženje; predškolska dob
(theory of mind; affect recognition; intelligence; family background; preschool age)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati dobne promjene u prepoznavanju emocija i razumijevanju teorije uma predškolske djece, kao i doprinos nekih djetetovih individualnih i obiteljskih varijabli u objašnjenju individualnih razlika u razumijevanju teorije uma. Sudjelovalo je 150 djece (75 djevojčica, 75 dječaka), u dobi od 4 do 5 god. i 8 mj. U svrhu provjere hipoteza provedene su analize varijance 3 (dob) x 2 (spol) i hijerarhijska regresijska analiza. Rezultati su pokazali da su najstarija djeca značajno uspješnija u razumijevanju teorije uma u odnosu na srednju i najmlađu dobnu skupinu, dok spolne razlike nisu utvrđene. Utvrdili smo dobne razlike između sve tri skupine u uspješnosti prepoznavanja emocija, kao i razlike prema spolu u korist djevojčica. Ispitujući doprinos individualnih karakteristika djeteta (dob, kognitivni status i prepoznavanje emocija) te obiteljskih karakteristika (stupanj obrazovanja roditelja i broj braće i sestara u obitelji) u objašnjenju varijance rezultata na Testu teorije uma, utvrđeno je da su za razumijevanje teorije uma prediktivni dob, kognitivni status (mjera neverbalne inteligencije), prepoznavanje osjećaja i obrazovanje roditelja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301683-1400 - Ličnost roditelja i roditeljstvo tijekom tranzicije djeteta u adolescenciju (Keresteš, Gordana, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Gordana Kuterovac Jagodić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Pavković, Iva
DOPRINOS INDIVIDUALNIH I OBITELJSKIH KARAKTERISTIKA U OBJAŠNJENJU RAZVOJA TEORIJE UMA KOD DJECE PREDŠKOLSKE DOBI, 2010., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
Pavković, I. (2010) 'DOPRINOS INDIVIDUALNIH I OBITELJSKIH KARAKTERISTIKA U OBJAŠNJENJU RAZVOJA TEORIJE UMA KOD DJECE PREDŠKOLSKE DOBI', diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Pavkovi\'{c}, Iva}, year = {2010}, pages = {30}, keywords = {teorija uma, prepoznavanje emocija, inteligencija, obiteljsko okru\v{z}enje, pred\v{s}kolska dob}, title = {DOPRINOS INDIVIDUALNIH I OBITELJSKIH KARAKTERISTIKA U OBJA\v{S}NJENJU RAZVOJA TEORIJE UMA KOD DJECE PRED\v{S}KOLSKE DOBI}, keyword = {teorija uma, prepoznavanje emocija, inteligencija, obiteljsko okru\v{z}enje, pred\v{s}kolska dob}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Pavkovi\'{c}, Iva}, year = {2010}, pages = {30}, keywords = {theory of mind, affect recognition, intelligence, family background, preschool age}, title = {CONTRIBUTION OF INDIVIDUAL AND FAMILY CHARACTERISTICS IN EXPLANATORY THEORY OF MIND IN PRESCHOOL CHILDREN}, keyword = {theory of mind, affect recognition, intelligence, family background, preschool age}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font