Pregled bibliografske jedinice broj: 545569
Suočavanje sa stresom i prilagodba studenata tijekom prve godine studija
Suočavanje sa stresom i prilagodba studenata tijekom prve godine studija, 2010., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 545569 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suočavanje sa stresom i prilagodba studenata tijekom prve godine studija
(Coping with stress and student adjustment during the first year of college)
Autori
Tolanov, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
09.12
Godina
2010
Stranica
30
Mentor
Kuterovac-Jagodić, Gordana
Ključne riječi
suočavanje sa stresom; prilagodba na studij; spol; način plaćanja studija; promjena mjesta boravka
(coping; college adjustment; gender; college fee payment; leaving home)
Sažetak
Cilj ovoga rada bio je ispitati odnos suočavanja sa stresom i prilagodbe studenata tijekom prve godine studija. Istražili smo postojanje razlika u suočavanju sa stresom, zadovoljstvu podrškom i prilagodbi na studij s obzirom na spol, način plaćanja studija i promjenu mjesta boravka. Također smo provjerili u kojoj mjeri navedene varijable predviđaju ukupnu prilagodbu na studij. U istraživanju je sudjelovao 181 student (78 mladića i 103 djevojke) prve godine Filozofskog fakulteta i Fakulteta strojarstva i brodogradnje u Zagrebu. Za ispitivanje suočavanja sa stresom korišten je Upitnik suočavanja sa stresnim situacijama (CISS ; Endler i Parker, 1990), a za ispitivanje prilagodbe studenata koristili smo Skalu prilagodbe studenata na studij (SACQ ; Baker i Siryk, 1984). Rezultati su pokazali da djevojke značajno više koriste suočavanje usmjereno na emocije. Studenti koji su promijenili mjesto boravka značajno više koriste suočavanje usmjereno na emocije, ali su zadovoljniji podrškom i bolje akademski prilagođeni. Studenti koji studiraju bez plaćanja značajno više koriste suočavanje usmjereno na problem, te su bolje akademski i emocionalno prilagođeni. Dobivene su i značajne interakcije spola i načina plaćanja studija na suočavanje usmjereno na problem, te na akademsku i socijalnu prilagodbu. Hijerarhijska regresijska analiza ukazala je na značajne prediktore prilagodbe na studij. Za mladiće, to su suočavanje usmjereno na problem, suočavanje usmjereno na emocije i izbjegavanje, a za djevojke, zadovoljstvo podrškom, suočavanje usmjereno na problem i suočavanje usmjereno na emocije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
Ličnost roditelja
roditeljstvo tijekom tranzicije djeteta u adolescenciju
130-1301683-1400 - Ličnost roditelja i roditeljstvo tijekom tranzicije djeteta u adolescenciju (Keresteš, Gordana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Gordana Kuterovac Jagodić
(mentor)