Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 545427

Jezik hrvatskog poslovno-stručnog novinarstva i njegove persuazivne strategije


Udier, Sanda Lucija
Jezik hrvatskog poslovno-stručnog novinarstva i njegove persuazivne strategije // Diskurs i dijalog Teorije, metode i primjene / Karabalić, Vladimir ; Aleksa Varga, Melita ; Pon, Leonard (ur.).
Osijek: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL) ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011. str. 145-158


CROSBI ID: 545427 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Jezik hrvatskog poslovno-stručnog novinarstva i njegove persuazivne strategije
(Language of Croatian business and technical journalism and its persuasive strategies)

Autori
Udier, Sanda Lucija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Diskurs i dijalog Teorije, metode i primjene

Urednik/ci
Karabalić, Vladimir ; Aleksa Varga, Melita ; Pon, Leonard

Izdavač
Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL) ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

Grad
Osijek

Godina
2011

Raspon stranica
145-158

ISBN
978-953-314-038-4

Ključne riječi
novinarski jezik, stručni jezik, persuazivne strategije, evazija, normativna pitanja
(language of journalism, business and technical language, persuasive strategies, evasion, normative questions)

Sažetak
Budući da je namijenjen vrlo heterogenim recipijentima, jezik novinarstva obično teži općerazumljivosti. Naprotiv, stručni i poslovni jezik hermetični su i laicima teže razumljivi jer podrazumijevaju stručno obaviještene recipijente. Jezik poslovno-stručnog novinarstva specifičan je po tome što na njegov nastanak istodobno djeluju oprečne silnice: zakonitosti jezika novinarstva s jedne, kao i zakonitosti stručnoga i poslovnoga jezika s druge strane. U članku su prikazani rezultati istraživanja na korpusu tekstova poslovno-stručnoga novinarstva prikupljenoga iz hrvatskih poslovno-stručnih časopisa i s internetskih portala iz područja bankarstva, informatike, poduzetništva, grafike i drugih srodnih profesionalno-poslovnih područja. Izložena su glavna opća obilježja toga vida jezika, raznolike uloge koje on obnaša te njegova specifična svojstva.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-0000000-3623 - Metodologija i izrada udžbenika i testiranja za hrvatski kao drugi/strani jezik (Pranjković, Ivo, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Sanda Lucija Udier (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Udier, Sanda Lucija
Jezik hrvatskog poslovno-stručnog novinarstva i njegove persuazivne strategije // Diskurs i dijalog Teorije, metode i primjene / Karabalić, Vladimir ; Aleksa Varga, Melita ; Pon, Leonard (ur.).
Osijek: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL) ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011. str. 145-158
Udier, S. (2011) Jezik hrvatskog poslovno-stručnog novinarstva i njegove persuazivne strategije. U: Karabalić, V., Aleksa Varga, M. & Pon, L. (ur.) Diskurs i dijalog Teorije, metode i primjene. Osijek, Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL) ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, str. 145-158.
@inbook{inbook, author = {Udier, Sanda Lucija}, year = {2011}, pages = {145-158}, keywords = {novinarski jezik, stru\v{c}ni jezik, persuazivne strategije, evazija, normativna pitanja}, isbn = {978-953-314-038-4}, title = {Jezik hrvatskog poslovno-stru\v{c}nog novinarstva i njegove persuazivne strategije}, keyword = {novinarski jezik, stru\v{c}ni jezik, persuazivne strategije, evazija, normativna pitanja}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL) ; Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek} }
@inbook{inbook, author = {Udier, Sanda Lucija}, year = {2011}, pages = {145-158}, keywords = {language of journalism, business and technical language, persuasive strategies, evasion, normative questions}, isbn = {978-953-314-038-4}, title = {Language of Croatian business and technical journalism and its persuasive strategies}, keyword = {language of journalism, business and technical language, persuasive strategies, evasion, normative questions}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL) ; Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font