Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 544997

Primjena teorije vrijednosti i očekivanja u kontekstu odabira učiteljske profesije


Marušić, Iris; Jugović, Ivana; Pavin Ivanec, Tea
Primjena teorije vrijednosti i očekivanja u kontekstu odabira učiteljske profesije // Psihologijske teme, 20 (2011), 2; 299-318 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 544997 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Primjena teorije vrijednosti i očekivanja u kontekstu odabira učiteljske profesije
(Expectancy-value Theory of Motivation and the Choice of Teaching as a Career)

Autori
Marušić, Iris ; Jugović, Ivana ; Pavin Ivanec, Tea

Izvornik
Psihologijske teme (1332-0742) 20 (2011), 2; 299-318

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
teorija očekivanja i vrijednosti; odabir učiteljske profesije; motivacija; validacija upitnika
(expectancy-value theory; teaching as a career choice; teacher motivation; questionnaire validation)

Sažetak
Spoznaje o motivaciji za učiteljsku profesiju dobivene su na malom broju istraživanja, kojima najčešće nedostaje jasni teorijsko-konceptualni i analitički okvir koji bi bio utemeljen na recentnim teorijama motivacije i odabira karijere. Svrha je ovoga istraživanja bila provjeriti može li se model odabira učiteljske profesije Richardsona i Watt (2006), temeljen na motivacijskoj teoriji očekivanja i vrijednosti (Eccles, 2005), generalizirati na hrvatski obrazovni kontekst. Cilj je također bio validirati Upitnik faktora koji utječu na izbor učiteljske profesije razvijen na australskom uzorku. U istraživanju je sudjelovalo 188 studenata učiteljskih studija zagrebačkoga i riječkoga sveučilišta na kojima je primijenjen Upitnik faktora koji utječu na izbor učiteljske profesije. Faktorska je struktura hrvatske verzije dobro replicirala originalnu s obzirom na brojnost faktora i izrazite razlike između hrvatskoga i australskoga obrazovnog konteksta te načina obrazovanja učitelja i njihova socijalnog statusa. Dobiveni rezultati govore u prilog konstruktnoj valjanosti Upitnika i primjenjivosti modela odabira učiteljske profesije Richardsona i Watt (2006) za objašnjenje odabira učiteljske profesije u hrvatskom obrazovnom kontekstu. Naše su studente učiteljskoga studija za ovo zanimanje najviše motivirali rad s djecom, mogućnost društvenoga doprinosa i procjena vlastitih sposobnosti za poučavanje, a u manjoj mjeri osobne vrijednosti poput sigurnosti zaposlenja i vremena za obitelj.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
100-1001677-0880 - Profesionalni razvoj učitelja tijekom inicijalnog obrazovanja i pripravništva (Vizek Vidović, Vlasta, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Marušić, Iris; Jugović, Ivana; Pavin Ivanec, Tea
Primjena teorije vrijednosti i očekivanja u kontekstu odabira učiteljske profesije // Psihologijske teme, 20 (2011), 2; 299-318 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Marušić, I., Jugović, I. & Pavin Ivanec, T. (2011) Primjena teorije vrijednosti i očekivanja u kontekstu odabira učiteljske profesije. Psihologijske teme, 20 (2), 299-318.
@article{article, author = {Maru\v{s}i\'{c}, Iris and Jugovi\'{c}, Ivana and Pavin Ivanec, Tea}, year = {2011}, pages = {299-318}, keywords = {teorija o\v{c}ekivanja i vrijednosti, odabir u\v{c}iteljske profesije, motivacija, validacija upitnika}, journal = {Psihologijske teme}, volume = {20}, number = {2}, issn = {1332-0742}, title = {Primjena teorije vrijednosti i o\v{c}ekivanja u kontekstu odabira u\v{c}iteljske profesije}, keyword = {teorija o\v{c}ekivanja i vrijednosti, odabir u\v{c}iteljske profesije, motivacija, validacija upitnika} }
@article{article, author = {Maru\v{s}i\'{c}, Iris and Jugovi\'{c}, Ivana and Pavin Ivanec, Tea}, year = {2011}, pages = {299-318}, keywords = {expectancy-value theory, teaching as a career choice, teacher motivation, questionnaire validation}, journal = {Psihologijske teme}, volume = {20}, number = {2}, issn = {1332-0742}, title = {Expectancy-value Theory of Motivation and the Choice of Teaching as a Career}, keyword = {expectancy-value theory, teaching as a career choice, teacher motivation, questionnaire validation} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • PsychINFO





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font