Pregled bibliografske jedinice broj: 544997
Primjena teorije vrijednosti i očekivanja u kontekstu odabira učiteljske profesije
Primjena teorije vrijednosti i očekivanja u kontekstu odabira učiteljske profesije // Psihologijske teme, 20 (2011), 2; 299-318 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 544997 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena teorije vrijednosti i očekivanja u kontekstu odabira učiteljske profesije
(Expectancy-value Theory of Motivation and the Choice of Teaching as a Career)
Autori
Marušić, Iris ; Jugović, Ivana ; Pavin Ivanec, Tea
Izvornik
Psihologijske teme (1332-0742) 20
(2011), 2;
299-318
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
teorija očekivanja i vrijednosti; odabir učiteljske profesije; motivacija; validacija upitnika
(expectancy-value theory; teaching as a career choice; teacher motivation; questionnaire validation)
Sažetak
Spoznaje o motivaciji za učiteljsku profesiju dobivene su na malom broju istraživanja, kojima najčešće nedostaje jasni teorijsko-konceptualni i analitički okvir koji bi bio utemeljen na recentnim teorijama motivacije i odabira karijere. Svrha je ovoga istraživanja bila provjeriti može li se model odabira učiteljske profesije Richardsona i Watt (2006), temeljen na motivacijskoj teoriji očekivanja i vrijednosti (Eccles, 2005), generalizirati na hrvatski obrazovni kontekst. Cilj je također bio validirati Upitnik faktora koji utječu na izbor učiteljske profesije razvijen na australskom uzorku. U istraživanju je sudjelovalo 188 studenata učiteljskih studija zagrebačkoga i riječkoga sveučilišta na kojima je primijenjen Upitnik faktora koji utječu na izbor učiteljske profesije. Faktorska je struktura hrvatske verzije dobro replicirala originalnu s obzirom na brojnost faktora i izrazite razlike između hrvatskoga i australskoga obrazovnog konteksta te načina obrazovanja učitelja i njihova socijalnog statusa. Dobiveni rezultati govore u prilog konstruktnoj valjanosti Upitnika i primjenjivosti modela odabira učiteljske profesije Richardsona i Watt (2006) za objašnjenje odabira učiteljske profesije u hrvatskom obrazovnom kontekstu. Naše su studente učiteljskoga studija za ovo zanimanje najviše motivirali rad s djecom, mogućnost društvenoga doprinosa i procjena vlastitih sposobnosti za poučavanje, a u manjoj mjeri osobne vrijednosti poput sigurnosti zaposlenja i vremena za obitelj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
100-1001677-0880 - Profesionalni razvoj učitelja tijekom inicijalnog obrazovanja i pripravništva (Vizek Vidović, Vlasta, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- PsychINFO