Pregled bibliografske jedinice broj: 544768
Što kada dijete s neurološkim poremećajima razvije psihijatrijske simptome? – Prikaz slučaja školskog
Što kada dijete s neurološkim poremećajima razvije psihijatrijske simptome? – Prikaz slučaja školskog // 37. simpozij Hrvatskog društva za dječju neurologiju. Pediatria Croatica, 52
Zagreb, Hrvatska, 2008. str. 227-227 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 544768 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Što kada dijete s neurološkim poremećajima razvije psihijatrijske simptome? – Prikaz slučaja školskog
(What happens when a child with neurological disorders develops psychiatric symptoms? A case of the school failure)
Autori
Bilać, Snježana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
37. simpozij Hrvatskog društva za dječju neurologiju. Pediatria Croatica, 52
/ - , 2008, 227-227
Skup
37. simpozij Hrvatskog društva za dječju neurologiju
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 28.11.2008. - 29.11.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
djeca s neurološkim poremećajima; psihopatologija; školski neuspjeh
(children with neurological disorders; psyhopathology; school failure)
Sažetak
Školski neuspjeh može biti posljedica raznovrsnih činilaca povezanih s djetetom, obitelji, školom ili društvom u širem smislu. Cilj ovog rada je ukazati na mogućnosti rada kliničkog psihologa u području školskog neuspjeha. Prikazan je rad s djevojčicom koja je od početka školovanja imala teškoća učenja i emocionalne smetnje. U petom razredu upućena je iz škole na kliničku obradu u svrhu određivanja primjerenog oblika daljnjeg školovanja.Verbalne intelektualne sposobnosti djevojčice bile su širim granicama tolerancije za dob, dok su neverbalne sposobnosti blaže oštećene, uz brojne specifične kognitivne deficite i specifične teškoće učenja. U ponašanju su bili prisutni simptomi iz područja ADHD sindroma, a u emocionalnoj domeni dominirali fobični strah od odgovaranja u školi. Predloženo je daljnje školovanje po prilagođenom nastavnom programu. Psiholog je provodio tretman koristeći behavior i geštalt terapiju. Djevojčica više nije pokazivala emocionalne smetnje, uspješno je završila osnovno i nastavila srednje školovanje. Zaključak: U radu kliničkog psihologa s djecom s teškoćama učenja zalažemo se za primjenu koncepta razvojne neuropsihologije, po kojemu cilj neuropsihološke procjene nije samo kompleksna psihodijagnostika, već konstruktivna akcija za dobrobit djeteta - psihološki tretman, suradnja s roditeljima i školom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Ljubešić, Marta, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Snježana Bilać
(autor)