Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 544744

Intelektualne sposobnosti djece pred polazak u školu i uspjeh u njoj


Bilać, Snježana
Intelektualne sposobnosti djece pred polazak u školu i uspjeh u njoj // 37. simpozij Hrvatskog društva za dječju neurologiju.Pediatria Croatica, 52
Zagreb, Hrvatska, 2008. str. 215-215 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 544744 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Intelektualne sposobnosti djece pred polazak u školu i uspjeh u njoj
(Intellectual abilities in preschool children and later school achievement)

Autori
Bilać, Snježana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
37. simpozij Hrvatskog društva za dječju neurologiju.Pediatria Croatica, 52 / - , 2008, 215-215

Skup
37. simpozij Hrvatskog društva za dječju neurologiju

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 28.11.2008. - 29.11.2008

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
intelektualne sposobnosti; predškolska djeca; školski uspjeh
(intellectual abilities; preschool children; school achievement)

Sažetak
Intelektualne sposobnosti su važan preduvjet za uspješno učenje, a intelektualni zahtjevi u školskom učenju su dominanti. Cilj ovog rada je ustanoviti povezanost između intelektualnih mjera kod djece pred polazak u školu i kasnijeg uspjeha u školi, obzirom na spol djece i fazu školovanja (niži i viši razredi). Ispitanici i metode: Ispitano je 177 djece u vrtićima pred upis u školu (102 dječaka i 75 djevojčica), od kojih je 160 praćeno do kraja osnovnog školovanja. Za ispitivanje inteligencije korišteni su slijedeći testovi: Goodenough test „Nacrtaj čovjeka“ (GOOD), likovni test Bender (LB), Kohs test sastavljanja kocki (KOHS) i verbalni dio Wechslerovog testa inteligencije za djecu (WISC). Školski uspjeh djece bio je izražen izvedenim mjerama školskog uspjeha - prosjek prosječnih ocjena za niže (PRONIŽI) i više razrede (PROVIŠI). Rezultati: Povezanost između mjera inteligencije i uspjeha u školi pokazala je donekle spolno različite obrasce tijekom školovanja. Većina statistički značajnih koeficijenata korelacije bili su relativno viših vrijednosti kod dječaka nego kod djevojčica i viši u nižim razredima negoli u višim razredima kod oba spola. Verbalne sposobnosti (WISC) su pokazale dosljedno najjaču povezanost, ali se značajnom pokazala i neurofiziološka zrelost (testovi KOHS i LB), pogotovo kod dječaka.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Ljubešić, Marta, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Snježana Bilać (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bilać, Snježana
Intelektualne sposobnosti djece pred polazak u školu i uspjeh u njoj // 37. simpozij Hrvatskog društva za dječju neurologiju.Pediatria Croatica, 52
Zagreb, Hrvatska, 2008. str. 215-215 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Bilać, S. (2008) Intelektualne sposobnosti djece pred polazak u školu i uspjeh u njoj. U: 37. simpozij Hrvatskog društva za dječju neurologiju.Pediatria Croatica, 52.
@article{article, author = {Bila\'{c}, Snje\v{z}ana}, year = {2008}, pages = {215-215}, keywords = {intelektualne sposobnosti, pred\v{s}kolska djeca, \v{s}kolski uspjeh}, title = {Intelektualne sposobnosti djece pred polazak u \v{s}kolu i uspjeh u njoj}, keyword = {intelektualne sposobnosti, pred\v{s}kolska djeca, \v{s}kolski uspjeh}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Bila\'{c}, Snje\v{z}ana}, year = {2008}, pages = {215-215}, keywords = {intellectual abilities, preschool children, school achievement}, title = {Intellectual abilities in preschool children and later school achievement}, keyword = {intellectual abilities, preschool children, school achievement}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Science Citation Index Expanded (SCI-EXP)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font