Pregled bibliografske jedinice broj: 544744
Intelektualne sposobnosti djece pred polazak u školu i uspjeh u njoj
Intelektualne sposobnosti djece pred polazak u školu i uspjeh u njoj // 37. simpozij Hrvatskog društva za dječju neurologiju.Pediatria Croatica, 52
Zagreb, Hrvatska, 2008. str. 215-215 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 544744 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Intelektualne sposobnosti djece pred polazak u školu i uspjeh u njoj
(Intellectual abilities in preschool children and later school achievement)
Autori
Bilać, Snježana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
37. simpozij Hrvatskog društva za dječju neurologiju.Pediatria Croatica, 52
/ - , 2008, 215-215
Skup
37. simpozij Hrvatskog društva za dječju neurologiju
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 28.11.2008. - 29.11.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
intelektualne sposobnosti; predškolska djeca; školski uspjeh
(intellectual abilities; preschool children; school achievement)
Sažetak
Intelektualne sposobnosti su važan preduvjet za uspješno učenje, a intelektualni zahtjevi u školskom učenju su dominanti. Cilj ovog rada je ustanoviti povezanost između intelektualnih mjera kod djece pred polazak u školu i kasnijeg uspjeha u školi, obzirom na spol djece i fazu školovanja (niži i viši razredi). Ispitanici i metode: Ispitano je 177 djece u vrtićima pred upis u školu (102 dječaka i 75 djevojčica), od kojih je 160 praćeno do kraja osnovnog školovanja. Za ispitivanje inteligencije korišteni su slijedeći testovi: Goodenough test „Nacrtaj čovjeka“ (GOOD), likovni test Bender (LB), Kohs test sastavljanja kocki (KOHS) i verbalni dio Wechslerovog testa inteligencije za djecu (WISC). Školski uspjeh djece bio je izražen izvedenim mjerama školskog uspjeha - prosjek prosječnih ocjena za niže (PRONIŽI) i više razrede (PROVIŠI). Rezultati: Povezanost između mjera inteligencije i uspjeha u školi pokazala je donekle spolno različite obrasce tijekom školovanja. Većina statistički značajnih koeficijenata korelacije bili su relativno viših vrijednosti kod dječaka nego kod djevojčica i viši u nižim razredima negoli u višim razredima kod oba spola. Verbalne sposobnosti (WISC) su pokazale dosljedno najjaču povezanost, ali se značajnom pokazala i neurofiziološka zrelost (testovi KOHS i LB), pogotovo kod dječaka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Ljubešić, Marta, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Snježana Bilać
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Science Citation Index Expanded (SCI-EXP)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus