Pregled bibliografske jedinice broj: 544715
Uloga psihološke dijagnostike u određivanju radne terapije
Uloga psihološke dijagnostike u određivanju radne terapije // Prevencija, (re)habilitacija, psihoedukacija – kroz interdisciplinarnost. Knjiga sažetaka 15. godišnje konferencije hrvatskih psihologa / Kongresni odbor (ur.).
Cavtat: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2007. str. 29-29 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 544715 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga psihološke dijagnostike u određivanju radne terapije
(The psychological diagnostic by inclusion in occupational therapy)
Autori
Bilać, Snježana ; čarija, Dina ; Puljiz, Tatjana ; Sajfert, Lidija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Prevencija, (re)habilitacija, psihoedukacija – kroz interdisciplinarnost. Knjiga sažetaka 15. godišnje konferencije hrvatskih psihologa
/ Kongresni odbor - Cavtat : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2007, 29-29
Skup
15. godišnja konferencija hrvatskih psihologa "Prevencija, (re)habilitacija, psihoedukacija – kroz interdisciplinarnost"
Mjesto i datum
Cavtat, Hrvatska, 14.11.2007. - 17.11.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
psihološka dijagnostika; radna terapija kod djece; razvojni i kognitivni status; pažnja i ponašanje
(psychodiagnostic; occupational therapy in children; developmental and cognitive status; attention and behavior)
Sažetak
Radna terapija (RT) je dio interdisciplinarnog tretmana u re/habilitaciji djece s različitim razvojnim odstupanjima, koja su posljedica ranog oštećenja mozga. Cilj RT je poticanje djetetovih funkcionalnih sposobnosti u svim područjima njegova života. Psiholog je dio dijagnostičkog tima, koji utvrđuje različita funkcionalna odstupanja kod djeteta, ali i njegovih preostalih sposobnosti i potencijala za daljnji razvoj. Cilj ovog rada jest prikazati ulogu psihološke dijagnostike u određivanju RT. Psiholog opaža i procjenjuje cjelokupno ponašanje djeteta korištenjem različitih dijagnostičkih tehnika. U dobi do 4 godine starosti djeteta određuje se opći razvojni status djeteta, kao i razvoj po različitim područjima razvoja te različita kvalitativna odstupanja u razvojnim područjima. U starijoj dobi, uz razvojni status, određuje se opći intelektualni status, verbalne i neverbalne te specifične intelektualne sposobnosti. Uz razvojne i kognitivne mjere, procjenjuju se kontakt, komunikacija, emocionalne reakcije te funkcija pažnje i kontrole ponašanja. Najčešće psihološke indikacije za uključivanje djeteta u RT su kvantitativna ili kvalitativna odstupanja u području spretnosti ruku i fine okulomotorike, u području vidne percepcije, vidno – prostorne integracije te odstupanja u kontroli ponašanja i pažnji. U radu će se na uzorku od 213 djece usporediti najčešće početne indikacije za RT sa indikacijama prilikom zadnjeg psihološkog pregleda, te preporučeni primjereni oblici poticanja razvoja djece kao dio evaluacije (re)habilitacijskog programa. U interpretaciji prikupljenih podataka pristupa se s aspekta dječje neuropsihologije pa se vodi računa o medicinskom stanju i tretmanu, uvjetima u kojima dijete odrasta, njegovom ponašanju, roditeljskim postupcima i stilovima ponašanja. To doprinosi diferencijalnoj dijagnostici i stvaranju psihološkog profila djeteta, s njegovim snagama i slabostima. Rezultat dijagnostičkog procesa treba biti konstruktivna akcija za dobrobit djeteta, kao što je sudjelovanje u izradi primjerenog habilitacijskog programa, te preporuka primjerenih uvjeta razvoja i odgojnih postupaka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Ljubešić, Marta, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Snježana Bilać
(autor)