Pregled bibliografske jedinice broj: 54462
Učitelj - interkulturalni medijator
Učitelj - interkulturalni medijator // Nastavnik - čimbenik kvalitete u odgoju i obrazovanju / Vladimir, Rosić (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 1999. str. 78-84 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 54462 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učitelj - interkulturalni medijator
(Teacher - an intercultural mediator)
Autori
Previšić, Vlatko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Nastavnik - čimbenik kvalitete u odgoju i obrazovanju
/ Vladimir, Rosić - Rijeka : Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 1999, 78-84
Skup
Nastavnik - čimbenik kvalitete u odgoju i obrazovanju
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 25.03.1999. - 26.03.1999
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
učitelj; interkulturalni medijator
(teacher; intercultural mediator)
Sažetak
Uloga i zadaća suvremenog učitelja vrlo je zahtijevna. Složena je, s jedne strane, prirodom same profesije, a s druge strane, vanjskim utjecajima koji je ograničavaju i nerijetko sputavaju. U novom vremenu,na prijelazu stoljeća, ispunjenom različitim mijenama, preokretima i inovativnim očekivanjima svaka profesija nalazi se pred izazovima. Tradicionalno shvaćanje učitelja - kao prijenosnika znanja, kao pedagoškog djelatnika koji uči, formira, disciplinira;prenosi se na medijativnu ulogu pomagača i posrednika individualnog izrastanja u socio-kulturnom okružju.
Interkulturalizam u odgoju i pedagogiji relativno je nova pojava. Njegove teorijske interpretacije ipraktično provođenje još uvijek su poprište nesporazuma i jednostranih prilaženja. Je li to "pedagogija za strance", za obrazovanje manjina, kultiviranje migranata ili asmiliranje doseljenika. Je li to škola novih Europejaca?
Pojava jednog aktualnog društvenog oblikovanja "nove Euorope" ne može mimoići modernu proeuropsku školu niti suvremenog učitelja. Kao interkulturalni medijator učitelj postaje novi socijalni metodičar, majeutičar, informator, komentator, analitičar, animator, misionar, humant i Prometej novog stoljeća. Njegova pedagoška uloga mora korespondirati s društvenim promjenama; bićem,prirodom i stilovima života djece i mladeži: promjenama u njihovo obiteljsko- socijalnom okružju i novim tehnološkim postignućima s kojima svakodnevno komuniciraju. Stari, dobri učitelj trebat će učenicima pričati neke "nove bajke".
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA