Pregled bibliografske jedinice broj: 544276
Simboli organizacije i segmentacija tržišta: istraživanje u području telekomunikacijske djelatnosti
Simboli organizacije i segmentacija tržišta: istraživanje u području telekomunikacijske djelatnosti, 2010., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 544276 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Simboli organizacije i segmentacija tržišta: istraživanje u području telekomunikacijske djelatnosti
(Symbols of an organization and market segmentation: research in the field of telecommunication)
Autori
Ines Barić
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
11.06
Godina
2010
Stranica
103
Mentor
Maslić Seršić, Darja
Ključne riječi
slika o organizaciji; zadovoljstvo korisnika; semantički diferencijal; telekomunikacija
(organisational image; customers' satisfaction; semantic differential; telecommunication)
Sažetak
Na hrvatskom tržištu postojale su dvije dominantne telekomunikacijske organizacije koje su nudile vrlo slične usluge mobilne telefonije. Njihova utrka u osvajanju tržišta u velikoj se mjeri zasnivala u kreiranju i prezentaciji distinktivnih i karakterističnih simbola u javnosti. Takva bi se strategija trebala ogledati u različitoj percepciji organizacija, u vidu postojanja različitih slika o organizacijama i različitih stupnjeva zadovoljstva potrošača. Telefonskim istraživanjem provjeravale su se slike o organizacijama primjenom semantičkog diferencijala, kao i procjene zadovoljstva na česticama Lickertovog tipa. Rezultati su pokazali pozitivnu percepciju obje organizacije, pričemu su se jednoj organizaciji (organizacija A) pripisali nešto jače izraženi pozitivni stavovi u odnosu na drugu (organizacija B). Matična organizacija percipirana je pozitivnije od konkurentske, što je bilo jače izraženo kod percpecije organizacije A u odnosu na percpeciju organizacije B. organizacije se nisu razlikovale prema ključnim sociodemografskim obilježjima svojih korisnika ni po stilu njihova života. Rezultati istraživanja potvrdili su pozitivnu direktnu povezanost zadovoljstva i slike o organizaciji. Opći indikatori zadovoljstva (prosječno i opće zadovoljstvo organizacijom) jače su pridonosili objašnjavanju percpecije organizacije u odnosu na specifične čestice zadovoljstva (npr. zadovoljstvo cijenama). Doprinos prediktora ovisio je i o odnosu spola i procjene slike o organizaciji, kao i o odabranoj organizaciji. Praktična implikacija tih sponzaja bile su smjernice za upravljanje slikom o organizaciji. U metodološkom smislu, istraživanje je potvrdilo primjenjivost semantičkog diferencijala u danoj industriji za ispitivanje percpecije organizacije te korištenje indikatora zadovoljstva kao inicijalni korak prema provjeri smjera stava o organizaciji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301422-1421 - Individualne i organizacijske posljedice nesigurnosti posla (Maslić Seršić, Darja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Darja Maslić-Seršić
(mentor)