Pregled bibliografske jedinice broj: 543544
Školski uspjeh i roditeljsko ponašanje
Školski uspjeh i roditeljsko ponašanje // 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa, sažeci priopćenja¸ / Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 124-124 (poster, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 543544 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Školski uspjeh i roditeljsko ponašanje
(School Success and Parental Involvement)
Autori
Kozina, Mihael ; Rebernjak, Blaž
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
20. Dani Ramira i Zorana Bujasa, sažeci priopćenja¸
/ Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena - Zagreb : Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011, 124-124
ISBN
978-953-175-391-3
Skup
20. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 07.04.2011. - 09.04.2011
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Uspjeh u školi; roditeljsko ponašanje
(School success; parental involvment)
Sažetak
Cilj ovog rada bio je provjeriti postoji li povezanost između roditeljskog ponašanja i školskog uspjeha kad se kontrolira rezultat postignut na testu inteligencije i spol učenika. U istraživanju je sudjelovalo 143 učenika prvih i drugih razreda V. gimnazije u Zagrebu koji su u svrhu istraživanja rješavali Ravenove progresivne matrice za napredne i Upitnik roditeljskog ponašanja (Keresteš i sur., 2005). Rezultati pokazuju da se djevojke i mladići razlikuju u percepciji negativnog roditeljstva majke i oca. Mladići procjenjuju da od majke i oca doživljavaju više negativnog roditeljskog ponašanja (psihološke kontrole i negativne discipline) nego djevojke. Roditeljsko ponašanje majke i oca uvođenjem u regresijsku analizu nakon varijabli spoli i inteligencija ne mijenja statistički značajno postotak objašnjene varijance kriterija. No, varijabla Negativno roditeljsko ponašanje od strane oca uz rezultat postignut na testu APM, pokazalo se kao jedini statistički značajan prediktor školskog uspjeha. Sveukupno gledajući, roditeljsko ponašanje oca više je doprinijelo objašnjenju kriterija nego roditeljsko ponašanje majke.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301683-1402 - Mjerenje latentnih psiholoških svojstava: Dispozicije i procesi ličnosti (Buško, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Blaž Rebernjak
(autor)