Pregled bibliografske jedinice broj: 543221
Uloga početnica u početnom čitanju i pisanju
Uloga početnica u početnom čitanju i pisanju, 2011., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 543221 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga početnica u početnom čitanju i pisanju
(Role of Primers Books in the initial reading and writing)
Autori
Kostić, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
02.11
Godina
2011
Stranica
84
Mentor
Vodopija, Irena
Ključne riječi
početno čitanje; početno pisanje; glasovna analiza; početna nastava; početnice
(initial reading; the initial writing; voice analysis; the initial lessons; beginners)
Sažetak
U razvoju djeteta postoje određena razvojna razdoblja povoljna za stvaranje i produbljivanje osobnih ljudskih obilježja. Svako je dijete jedinstveno i ima individualiziran temo razvoja svojih govorno-jezičnih i motoričkih sposobnosti. Od samoga početka roditelji trebaju djetetu usaditi ljubav prema pisanoj riječi. Neke osnovne pojmove djeca će prije škole usvojiti vježbanjem motorike ruku, crtanjem, gledanjem, slušanjem, razmišljanjem i govorenjem. Nastava početnog čitanja i pisanja posebno je područje nastave hrvatskoga jezika. Posebne metode u poučavanju početnoga čitanja i pisanja su globalna i analitičko- sintetička metoda. Sustav izvođenja početne nastave čitanja i pisanja sastoji se od triju međusobno povezanih etapa: primarnoga razdoblja, razdoblja početnoga analitičko -sintetičkoga čitanja i pisanja te razdoblje usavršavanja početnoga čitanja i pisanja. Početnica je osnovni školski udžbenik za uvođenje učenika prvoga razreda osnovne škole u početno čitanje i pisanje. Sastoji se od triju međusobno povezanih dimenzija: informacijske, likovne i grafičke. Metodičkim rješenjima u početnicama smatraju se raspored svladavanja početnoga čitanja i pisanja, redosljed obrade slova, postupci obrade slova, vrsta tiskanih slova, tehnika rukopisnih slova i dr. Analizom sedam hrvatskih početnica zaključilo se da početnice prate slična metodička rješanja, ali manji broj početnica nudi instrumentarij za kritičko mišljenje. Početnice svakako imaju veliku i zahtjevnu ulogu u početnom čitanju i pisanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Irena Vodopija
(mentor)