Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 543221

Uloga početnica u početnom čitanju i pisanju


Kostić, Jelena
Uloga početnica u početnom čitanju i pisanju, 2011., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Osijek


CROSBI ID: 543221 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga početnica u početnom čitanju i pisanju
(Role of Primers Books in the initial reading and writing)

Autori
Kostić, Jelena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Osijek

Datum
02.11

Godina
2011

Stranica
84

Mentor
Vodopija, Irena

Ključne riječi
početno čitanje; početno pisanje; glasovna analiza; početna nastava; početnice
(initial reading; the initial writing; voice analysis; the initial lessons; beginners)

Sažetak
U razvoju djeteta postoje određena razvojna razdoblja povoljna za stvaranje i produbljivanje osobnih ljudskih obilježja. Svako je dijete jedinstveno i ima individualiziran temo razvoja svojih govorno-jezičnih i motoričkih sposobnosti. Od samoga početka roditelji trebaju djetetu usaditi ljubav prema pisanoj riječi. Neke osnovne pojmove djeca će prije škole usvojiti vježbanjem motorike ruku, crtanjem, gledanjem, slušanjem, razmišljanjem i govorenjem. Nastava početnog čitanja i pisanja posebno je područje nastave hrvatskoga jezika. Posebne metode u poučavanju početnoga čitanja i pisanja su globalna i analitičko- sintetička metoda. Sustav izvođenja početne nastave čitanja i pisanja sastoji se od triju međusobno povezanih etapa: primarnoga razdoblja, razdoblja početnoga analitičko -sintetičkoga čitanja i pisanja te razdoblje usavršavanja početnoga čitanja i pisanja. Početnica je osnovni školski udžbenik za uvođenje učenika prvoga razreda osnovne škole u početno čitanje i pisanje. Sastoji se od triju međusobno povezanih dimenzija: informacijske, likovne i grafičke. Metodičkim rješenjima u početnicama smatraju se raspored svladavanja početnoga čitanja i pisanja, redosljed obrade slova, postupci obrade slova, vrsta tiskanih slova, tehnika rukopisnih slova i dr. Analizom sedam hrvatskih početnica zaključilo se da početnice prate slična metodička rješanja, ali manji broj početnica nudi instrumentarij za kritičko mišljenje. Početnice svakako imaju veliku i zahtjevnu ulogu u početnom čitanju i pisanju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Irena Vodopija (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kostić, Jelena
Uloga početnica u početnom čitanju i pisanju, 2011., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Osijek
Kostić, J. (2011) 'Uloga početnica u početnom čitanju i pisanju', diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Kosti\'{c}, Jelena}, year = {2011}, pages = {84}, keywords = {po\v{c}etno \v{c}itanje, po\v{c}etno pisanje, glasovna analiza, po\v{c}etna nastava, po\v{c}etnice}, title = {Uloga po\v{c}etnica u po\v{c}etnom \v{c}itanju i pisanju}, keyword = {po\v{c}etno \v{c}itanje, po\v{c}etno pisanje, glasovna analiza, po\v{c}etna nastava, po\v{c}etnice}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Kosti\'{c}, Jelena}, year = {2011}, pages = {84}, keywords = {initial reading, the initial writing, voice analysis, the initial lessons, beginners}, title = {Role of Primers Books in the initial reading and writing}, keyword = {initial reading, the initial writing, voice analysis, the initial lessons, beginners}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font