Pregled bibliografske jedinice broj: 543184
Prepisivanje na ispitima: stavovi i ponašanje studenata. Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za psihologiju, Zagreb, svibanj 2006. (Rektorova nagrada za 2006. g.)
Prepisivanje na ispitima: stavovi i ponašanje studenata. Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za psihologiju, Zagreb, svibanj 2006. (Rektorova nagrada za 2006. g.), 2006. (rektorova nagrada).
CROSBI ID: 543184 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prepisivanje na ispitima: stavovi i ponašanje studenata. Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za psihologiju, Zagreb, svibanj 2006. (Rektorova nagrada za 2006. g.)
(Cheating on exams: Students' attitudes and behavior)
Autori
Tonković, Maša ; Turina, Irina ; Loos, Daria
Izvornik
Prepisivanje na ispitima: stavovi i ponašanje studenata.
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, rektorova nagrada
Godina
2006
Ključne riječi
prepisivanje na ispitima; stavovi
(cheating on exams; attitudes)
Sažetak
Prepisivanje na fakultetima, iako nije novi, rastući je problem kako za zajednicu tako i za pojedinca. Potaknuti nedostatkom domaćih istraživanja ove problematike, odlučili smo provesti anketno istraživanje koje ima za cilj ispitati različite aspekte prepisivačkog ponašanja na studentskoj populaciji. Anketa je provedena na 565 sudionika, studenata fakulteta humanističkog, društvenog, prirodnog i tehničkog usmjerenja zagrebačkog Sveučilišta. Primijenjen je Upitnik o prepisivanju na ispitima, konstruiran u svrhu istraživanja, a njime su ispitana trenutačna i ranija ponašanja vezana uz prepisivanje, stavovi prema prepisivanju, te procjene neprihvatljivosti određenih oblika prepisivanja, adekvatnost kazni, te situacijska (ne)opravdanost prepisivanja, uz savjesnost, kao dimenziju ličnosti, i sociodemografske karakteristike studenata. Pokazalo se da je prepisivanje na ispitima uistinu svakodnevna pojava među studentima. Oko 95% studenata koristilo je u životu barem jedan od oblika prepisivanja. Također, stav studenata prema prepisivanju je pozitivan, a sukladno tome, studenti bi za prepisivanje dali relativno blage kazne. Bihevioralna mjera prepisivanja negativno je povezana s uspješnosti studiranja (prosjekom ocjena, plaćanjem fakulteta), a pozitivno s godinom fakulteta i godinom studiranja. Sklonost prepisivanju visoko pozitivno korelira sa stavovima prema prepisivanju, a veže se i uz veću (ekstrinzičnu) religioznost, davanje blažih kazni, te uz manji rezultat na skali savjesnosti. Hijerarhijskom regresijskom analizom objašnjeno je 36% varijance prepisivačkog ponašanja, s najvećim udjelom prediktora stavova prema prepisivanju i savjesnosti. Relativno malen postotak objašnjene varijance tumači se snažnim utjecajem situacijskih faktora, kao i specifičnošću naše kulture.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija