Pregled bibliografske jedinice broj: 543035
Višejezičnost kao obrazovni cilj: europska jezična politika u „borbi jezikâ“
Višejezičnost kao obrazovni cilj: europska jezična politika u „borbi jezikâ“ // Europsko obrazovanje - koncepti i perspektive iz pet zemalja / Domović, Vlatka ; Gehrmann, Zygfryd Eckardt ; Helmchen, Jürgen ; Krüger-Potratz, Marianne ; Petravić, Ana (ur.).
Zagreb: Školska knjiga, 2011. str. 55-77
CROSBI ID: 543035 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Višejezičnost kao obrazovni cilj: europska jezična politika u „borbi jezikâ“
(Multilingualism as an education goal: European language policy in “language battle”)
Autori
Gehrmann, Zygfryd Eckardt ; Knežević, Željka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo
Knjiga
Europsko obrazovanje - koncepti i perspektive iz pet zemalja
Urednik/ci
Domović, Vlatka ; Gehrmann, Zygfryd Eckardt ; Helmchen, Jürgen ; Krüger-Potratz, Marianne ; Petravić, Ana
Izdavač
Školska knjiga
Grad
Zagreb
Godina
2011
Raspon stranica
55-77
ISBN
978-953-0-61951-7
Ključne riječi
jezična politika, lingua franca, višejezičnost, proces europskih integracija, interkulturalno razumijevanje
(language policy, lingua franca, multilingualism, European integration process, intercultural understanding)
Sažetak
Rad se bavi jezičnopolitičkim strategijama zemalja članica Europske Unije i organa EU. Istražuje se pitanje koji jezičnopolitički interesi utječu na djelovanje nacionalnih država i na kojim jezičnopolitičkim osnovama počiva proces europskih integracija. Pritom postaje jasno da koncept engleskoga kao lingue france i koncept europske višejezičnosti nisu samo dvije konkurirajuće jezičnopolitičke strategije nego da ostvarenje jedinstvene jezične politike u Europskoj Uniji ne će uspjeti sve dok se ne ujednače stajališta o tome u kojoj se mjeri jezična politika treba bazirati na ekonomskim i/ili identitetskim i demokratsko-političkim načelima. Pokazuje se da odgovori na ta pitanja utječu i na osnove obrazovanja u Europskoj Uniji i način suživota u Europi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
Napomena
Knjiga je paralelno objavljena na njemačkom jeziku u izdanju nakladnika Waxmann, Münster / New York / München / Berlin, 2011.
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271168-0726 - Razvoj interkulturalne kompetencije u osnovnoškolskoj nastavi stranih jezika (Petravić, Ana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb