Pregled bibliografske jedinice broj: 54303
Nove tendencije i orijentacije u turizmu
Nove tendencije i orijentacije u turizmu // HRVATSKI TURIZAM NA PRAGU XXI. STOLJEĆA / Bošković, Desimir (ur.).
Poreč: Institut za poljoprivredu i turizam Poreč, 1999. str. 6-7 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 54303 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nove tendencije i orijentacije u turizmu
(NEW TENDENCIES AND ORIENTATIONS IN TOURISM)
Autori
Šergo, Zdravko ; Tomčić, Zdenko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
HRVATSKI TURIZAM NA PRAGU XXI. STOLJEĆA
/ Bošković, Desimir - Poreč : Institut za poljoprivredu i turizam Poreč, 1999, 6-7
Skup
IV. Znanstveni i stručni skup
Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 28.11.1999. - 29.11.1999
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
turizam; ekonomija razmjera; konkurentnost; tendencije
(tourism; economy of scale; competitive; tendencies)
Sažetak
Današnja poduzeća kao nosioci suvremenog turizma koriste kao strategiju restruktuiranja gigantska pre-grupiranja što rezultira globalnim vlasništvom, i globalnim resursima, koji prevazilaze nacionalne granice. U svim segmentima turističkog proizvoda instrumentalizira se potreba ekonomije razmjera budući se smatra da je u konkurenskom turističkom okruženju bolje biti udružen s partnerom nego biti tržišno marginaliziran. Kako bi se Hrvatska kao turistička zemlja akomodirala na nove tendencije, ne samo u segmentiranju ponude (gdje se doduše treba koristiti načelo malih ekonomija razmjera - kako bi očuvali kvalitetu, razvijajući recimo ruralni turizam, ili privatne pansione) nego i u globalizaciji putničke industrije, ona kao zemlja u tranziciji s poteškoćama u postizavanju prijeratnih turističkih rezultata mora prihvaćati te nove tendencije. Neke nove tendencije u turizmu zbog booma ekološkog turizma u mnogim novotkrivenim egzotičnim stranama svijeta - znače pad zanimanja za mediteranskim destinacijama, a najosjetljivija na tom polju je upravo Hrvatska. Međutim ekoturističkom boom-u pogoduje podcjenjeni devizni tečaj nacionalnih valuta koje privlače, obično prekomorske turiste.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija