Pregled bibliografske jedinice broj: 542998
Specifičnosti mentoriranja djece u riziku obzirom na rod iz perspektive mentora uključenih u program „Mentori u zajednici“
Specifičnosti mentoriranja djece u riziku obzirom na rod iz perspektive mentora uključenih u program „Mentori u zajednici“, 2011., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 542998 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Specifičnosti mentoriranja djece u riziku obzirom na rod iz perspektive mentora uključenih u program „Mentori u zajednici“
(Specifics of mentoring children at risk in regarding of gender from perspektive of mentors included in a program „Mentors in community“)
Autori
Komar, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
17.10
Godina
2011
Stranica
132
Mentor
Žižak, Antonija
Neposredni voditelj
Jeđud Borić, Ivana
Ključne riječi
mentoriranje; rod; kvalitativno istraživanje
(mentoring; gender; qualitative study)
Sažetak
Cilj ovog rada bio je upoznati i opisati perspektivu mentora o iskustvima i doživljajima mentoriranja djece u riziku s obzirom na rod. U istraživanju je korišten kvalitativni pristup. Podaci su prikupljeni putem fokusnih grupa, intervjua te elektronskim putem, a obrađeni metodom analize okvira. Sudionici u istraživanju bili su mentori i mentorice koji sudjeluju u programu „Mentori u zajednici“ koji se provodi unutar udruge „Plavi telefon“. Fokusne grupe provedene su sa tri grupe sudionika: mentorima koji mentoriraju dječake, mentoricama koje mentoriraju djevojke te mentoricama koje mentoriraju dječake. Rezultati istraživanja pokazali su da mentori i mentorice doživljavaju mentoriranje kao pozitivnu aktivnost te da imaju pozitivan stav prema programu „Mentori u zajednici“ i radu voditeljica navedenog programa. Također, rezultati ukazuju i na važnost roda i to roda i mentora i djece. Naime, rod mentora utječe na razlike u razlozima mentora za uključenje u program te u njihovim prethodnim iskustvima. Rod djeteta, s druge strane, utječe na postojanje različitih iskustava mentoriranja u ovom programu. Iako su utvrđene razlike u obilježjima mentoriranja obzirom na rod rezultati ovog istraživanja ukazuju na kumulativni učinak roda, dobi i osobnih obilježja djeteta i mentora odnosno ne može se govoriti o izravnom utjecaju roda na obilježja mentorskog odnosa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-2488 - Usklađivanje intervencija s potrebama djece i mladih u riziku: izrada modela (Žižak, Antonija, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb