Pregled bibliografske jedinice broj: 542976
Interkulturalna kompetencija u nastavi stranih jezika – problemi i perspektive razvoja kurikula
Interkulturalna kompetencija u nastavi stranih jezika – problemi i perspektive razvoja kurikula // Europsko obrazovanje - koncepti i perspektive iz pet zemalja / Domović, Vlatka ; Gehrmann, Zygfryd Eckardt ; Helmchen, Jürgen ; Krüger-Potratz, Marianne ; Petravić, Ana (ur.).
Zagreb: Školska knjiga, 2011. str. 97-120
CROSBI ID: 542976 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturalna kompetencija u nastavi stranih jezika – problemi i perspektive razvoja kurikula
(Intercultural competence in foreign language teaching – problems and perspectives of curriculum development)
Autori
Petravić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Europsko obrazovanje - koncepti i perspektive iz pet zemalja
Urednik/ci
Domović, Vlatka ; Gehrmann, Zygfryd Eckardt ; Helmchen, Jürgen ; Krüger-Potratz, Marianne ; Petravić, Ana
Izdavač
Školska knjiga
Grad
Zagreb
Godina
2011
Raspon stranica
97-120
ISBN
978-953-0-61951-7
Ključne riječi
nastava stranih jezika, interkulturalna kompetencija, planiranje i razvoj kurikula, obrazovni standardi, određenje ciljeva i progresije
(foreign language teaching, intercultural competence, curricula planning and development, educational standards, definition of goals and progression)
Sažetak
Interkulturalna kompetencija uključena je kao važan odgojno-obrazovni cilj u kurikule za strane jezike širom Europe. To svjedoči o obrazovnopolitičkim, jezičnopolitičkim i glotodidaktičkim pokušajima promišljanja zadaća nastave stranih jezika u uvjetima procesa globalizacije i internacionalizacije. No za teorijski utemeljeno planiranje i razvoj kurikula zasada još uvijek nedostaju šire prihvaćene, glotodidaktički provjerene osnove glede određenja cilja i progresije u razvoju interkulturalne kompetencije. Polazeći od toga stanja, prilog se bavi glotodidaktičkim modelima interkulturalne kompetencije i prijedlozima progresije stjecanja interkulturalne kompetencije relevantnima za nastavu stranih jezika, koji mogu poslužiti kao oslonac za peciziranje sastavnica interkulturalne kompetencije i za određivanje njihove progresije u kurikulima za strane jezike. Ta se problematika oprimjeruje obrazovnim standardima za strane jezike kao sastavnom dijelu hrvatskoga Nacionalnog okvirnog kurikuluma za predškoski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje (2010.). Zaključno se navode neke pretpostavke za osiguranje mjesta interkulturalne kompetencije u nastavi stranih jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
Napomena
Knjiga je na njemačkom jeziku paralelno objavljena u Njemačkoj u izdanju nakladnika Waxmann, Münster / New York / München / Berlin, 2011. ISBN 978-3-8309-2586-6
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271168-0726 - Razvoj interkulturalne kompetencije u osnovnoškolskoj nastavi stranih jezika (Petravić, Ana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Ana Petravić
(autor)