Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 542976

Interkulturalna kompetencija u nastavi stranih jezika – problemi i perspektive razvoja kurikula


Petravić, Ana
Interkulturalna kompetencija u nastavi stranih jezika – problemi i perspektive razvoja kurikula // Europsko obrazovanje - koncepti i perspektive iz pet zemalja / Domović, Vlatka ; Gehrmann, Zygfryd Eckardt ; Helmchen, Jürgen ; Krüger-Potratz, Marianne ; Petravić, Ana (ur.).
Zagreb: Školska knjiga, 2011. str. 97-120


CROSBI ID: 542976 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Interkulturalna kompetencija u nastavi stranih jezika – problemi i perspektive razvoja kurikula
(Intercultural competence in foreign language teaching – problems and perspectives of curriculum development)

Autori
Petravić, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Europsko obrazovanje - koncepti i perspektive iz pet zemalja

Urednik/ci
Domović, Vlatka ; Gehrmann, Zygfryd Eckardt ; Helmchen, Jürgen ; Krüger-Potratz, Marianne ; Petravić, Ana

Izdavač
Školska knjiga

Grad
Zagreb

Godina
2011

Raspon stranica
97-120

ISBN
978-953-0-61951-7

Ključne riječi
nastava stranih jezika, interkulturalna kompetencija, planiranje i razvoj kurikula, obrazovni standardi, određenje ciljeva i progresije
(foreign language teaching, intercultural competence, curricula planning and development, educational standards, definition of goals and progression)

Sažetak
Interkulturalna kompetencija uključena je kao važan odgojno-obrazovni cilj u kurikule za strane jezike širom Europe. To svjedoči o obrazovnopolitičkim, jezičnopolitičkim i glotodidaktičkim pokušajima promišljanja zadaća nastave stranih jezika u uvjetima procesa globalizacije i internacionalizacije. No za teorijski utemeljeno planiranje i razvoj kurikula zasada još uvijek nedostaju šire prihvaćene, glotodidaktički provjerene osnove glede određenja cilja i progresije u razvoju interkulturalne kompetencije. Polazeći od toga stanja, prilog se bavi glotodidaktičkim modelima interkulturalne kompetencije i prijedlozima progresije stjecanja interkulturalne kompetencije relevantnima za nastavu stranih jezika, koji mogu poslužiti kao oslonac za peciziranje sastavnica interkulturalne kompetencije i za određivanje njihove progresije u kurikulima za strane jezike. Ta se problematika oprimjeruje obrazovnim standardima za strane jezike kao sastavnom dijelu hrvatskoga Nacionalnog okvirnog kurikuluma za predškoski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje (2010.). Zaključno se navode neke pretpostavke za osiguranje mjesta interkulturalne kompetencije u nastavi stranih jezika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija

Napomena
Knjiga je na njemačkom jeziku paralelno objavljena u Njemačkoj u izdanju nakladnika Waxmann, Münster / New York / München / Berlin, 2011. ISBN 978-3-8309-2586-6



POVEZANOST RADA


Projekti:
227-2271168-0726 - Razvoj interkulturalne kompetencije u osnovnoškolskoj nastavi stranih jezika (Petravić, Ana, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ana Petravić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Petravić, Ana
Interkulturalna kompetencija u nastavi stranih jezika – problemi i perspektive razvoja kurikula // Europsko obrazovanje - koncepti i perspektive iz pet zemalja / Domović, Vlatka ; Gehrmann, Zygfryd Eckardt ; Helmchen, Jürgen ; Krüger-Potratz, Marianne ; Petravić, Ana (ur.).
Zagreb: Školska knjiga, 2011. str. 97-120
Petravić, A. (2011) Interkulturalna kompetencija u nastavi stranih jezika – problemi i perspektive razvoja kurikula. U: Domović, V., Gehrmann, Z., Helmchen, J., Krüger-Potratz, M. & Petravić, A. (ur.) Europsko obrazovanje - koncepti i perspektive iz pet zemalja. Zagreb, Školska knjiga, str. 97-120.
@inbook{inbook, author = {Petravi\'{c}, Ana}, year = {2011}, pages = {97-120}, keywords = {nastava stranih jezika, interkulturalna kompetencija, planiranje i razvoj kurikula, obrazovni standardi, odre\djenje ciljeva i progresije}, isbn = {978-953-0-61951-7}, title = {Interkulturalna kompetencija u nastavi stranih jezika – problemi i perspektive razvoja kurikula}, keyword = {nastava stranih jezika, interkulturalna kompetencija, planiranje i razvoj kurikula, obrazovni standardi, odre\djenje ciljeva i progresije}, publisher = {\v{S}kolska knjiga}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Petravi\'{c}, Ana}, year = {2011}, pages = {97-120}, keywords = {foreign language teaching, intercultural competence, curricula planning and development, educational standards, definition of goals and progression}, isbn = {978-953-0-61951-7}, title = {Intercultural competence in foreign language teaching – problems and perspectives of curriculum development}, keyword = {foreign language teaching, intercultural competence, curricula planning and development, educational standards, definition of goals and progression}, publisher = {\v{S}kolska knjiga}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font