Pregled bibliografske jedinice broj: 542289
Bolonja u praksi: doprinos razvoju sustava osiguranja kvalitete na Sveučilištu u Zadru
Bolonja u praksi: doprinos razvoju sustava osiguranja kvalitete na Sveučilištu u Zadru. Zadar: Sveučilište u Zadru, 2011 (monografija)
CROSBI ID: 542289 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Bolonja u praksi: doprinos razvoju sustava osiguranja kvalitete na Sveučilištu u Zadru
(Bologna in Practice: A Contribution to the Development of Quality Assurance System at the University of Zadar)
Autori
Proroković, Ana ; Tomić-Koludrović, Inga
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Sveučilište u Zadru
Grad
Zadar
Godina
2011
Stranica
142
ISBN
978953-7237-84-4
Ključne riječi
Bolonjski proces; osiguravanje kvalitete; studentske evaluacije; modernizacija; društvo znanja
(Bologna process; quality assurance; student evaluations; modernization; knowledge society)
Sažetak
U knjizi se reforma visokoškolskog obrazovanja obrazlaže u kontekstu zahtjeva za sve fleksibilnijim i inovativnijim znanjima i vještinama potrebnim za uključivanje u društva znanja, odnosno društva novih ekonomija. U kontekstu u kojem znanje postaje temeljni resurs i pogonska sila društvenih promjena, od obrazovnih sustava očekuje se pružanje novih znanja pomoću kojih bi se mogle evaluirati nove informacije, te razviti vještine prilagodbe okolnostima sve raširenijeg procesa globalizacije. U tom kontekstu, u prvom se - teorijskom - dijelu knjige, obrazlažu pitanja kulture kvalitete u području visokog obrazovanja, te činjenica da ona ovisi o organizacijskoj kulturi, sustavu upravljanja visokoškolskim institucijama u hrvatskom društvu, te socijalnom i ljudskom kapitalu koji se iskazuje u zajednički prihvaćenim i integriranim stavovima, vrijednostima i obrascima svakodnevnog djelovanja na kojima pojedina visokoškolska ustanova temelji vlastitu sposobnost kontinuiranog razvijanja kulture kvalitete. S obzirom na važnost sustava osiguravanja kvalitete u modernizacijskoj promjeni što ju generira Bolonjska reforma, u drugom se - empirijskom - dijelu knjige na temelju istraživanja studentskih evaluacija nastave te samoevaluacija nastavnika/ica na Sveučilištu u Zadru analiziraju i interpretiraju mogućnosti i potencijalne opasnosti primjene pojedinih metoda evaluacije u procesu uspostave sustava kulture kvalitete.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
Napomena
Bibliografija: str. 117-122 ; bibliografske bilješke uz tekst
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-0762385-2380 - Hrvatsko društvo: identitet, mobilnost i nove tehnologije (Tomić-Koludrović, Inga, MZOS ) ( CroRIS)