Pregled bibliografske jedinice broj: 542050
Istraživanje zadovoljstva studenata kvalitetom usluga obrazovanja
Istraživanje zadovoljstva studenata kvalitetom usluga obrazovanja, 2010., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 542050 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanje zadovoljstva studenata kvalitetom
usluga obrazovanja
(Reseaching student's satisfaction with the quality
of educational services)
Autori
Budić, Hrvoje
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
18.05
Godina
2010
Stranica
170
Mentor
Pavičić, Jurica
Ključne riječi
Istraživanje ; Zadovoljstvo klijenata ; Usluga obrazovanja
(research ; customer satisfaction ; educational service)
Sažetak
U ovome magistarskom radu obrađeno je područje istraživanja tržišta, područje zadovoljstva klijenata kao jednog od ključnih koncepata istraživanja tržišta, sustav obrazovanja i visokog obrazovanja u Republici Hrvatskoj, a na kraju na praktičnom primjeru i ispitivanje zadovoljstva studenata o kvaliteti usluga obrazovanja na javnom Veleučilištu u Požegi, kao i razina implementiranosti funkcijske aktivnosti istraživanja tržišta na 13 javnih veleučilišta u Republici Hrvatskoj. U prvom, uvodnom dijelu rada, definiran je problem, te su postavljene hipoteze istraživanja zajedno sa ciljevima, metodama istraživanja i izvorima podataka. Također, ukratko je obrazložen sadržaj i struktura rada. Nadalje, u drugome dijelu rada, pregledom relevantne domaće i inozemne stručne i znanstvene literature, objašnjen je pojam i definicija istraživanja tržišta, svrha istraživanja tržišta, njegova uloga i značenje kroz definiranje same koncepcije marketinga, kao i potreba za istraživanjem tržišta, te njegov povijesni razvoj u svijetu i Republici Hrvatskoj. Ovdje je također obrađen čitav proces istraživanja tržišta kroz definiranje njegovih osnovnih faza u smislu njegova interpretiranja. Tu su također definirane i opisane i osnovne vrste istraživanja, kao i osnovne vrste podataka i metode njihovog prikupljanja. U ovome dijelu rada naglašen je i značaj marketinškog informacijskog sustava (MIS - a) kao vrlo značajnog instrumenta za prikupljanje, razvrstavanje, analizu, procjenu i distribuciju prikladnih, pravodobnih i točnih informacija, koji uvelike olakšava i pospješuje čitav proces istraživanja tržišta. Ovdje su definirane i njegove osnovne komponente, kao i njegove moderne evolucijske inačice. U trećem dijelu rada obrađeno je područje zadovoljstva klijenata kao jednog od ključnih koncepata istraživanja tržišta, te je naglasak stavljen na koncept vrijednosti koji je osnova tržišnog poslovanja. U tom smislu definirana je spoznajna vrijednost i njezine dimenzije, obrađena je hijerarhija dimenzija vrijednosti s obzirom na stajališta različitih autora. Isto tako, definirana je i kvaliteta, postavljena u odnosu na spoznajnu vrijednost, sa posebnim naglaskom na kvalitetu usluga. U ovome dijelu definirana je i interpretirana i očekivana vrijednost, te sustavi i načini praćenja i mjerenja zadovoljstva klijenata. Četvrti dio rada odnosi se na sustav obrazovanja i visokog obrazovanja u Republici Hrvatskoj, kao i na marketing u obrazovanju, definiranje i klasificiranje osnovnih oblika neprofitnih organizacija. Ovdje je definiran cjelokupni sustav obrazovanja u Republici Hrvatskoj, interpretirane njegove osnovne institucije, plan i program. Obrađene su i osnovne značajke marketinga u obrazovanju, njegov marketing miks, te su navedeni osnovni marketinški ciljevi visokoobrazovnih institucija. Također su definirani i osnovni ciljevi neprofitnih organizacija i interpretirana razlika između neprofitnih i profitnih organizacija. Peti dio rada odnosi se na prvi dio istraživanja u svrhu prihvaćanja, ili odbacivanja hipoteze H1. Osnovu za pisanje i obradu ovog dijela rada nalazimo u ispitivanju implementiranosti funkcijske aktivnosti istraživanja tržišta na 13 javnih veleučilišta u Republici Hrvatskoj korištenjem telefonskog anketnog upitnika. Rezultati, analiza i interpretacija ovog istraživanja uvelike naglašavaju stratešku vrijednost funkcije istraživanja tržišta pri donošenju odluka u poslovanju. Zadnji, šesti dio ovoga magistarskog rada, odnosi se na istraživanje u kojem se ispitivalo zadovoljstvo studenata kvalitetom usluga obrazovanja na javnom Veleučilištu u Požegi, u svrhu prihvaćanja ili odbacivanja hipoteza H2, H3 i H4. Ispitivanje je provedeno korištenjem strukturiranog anketnog upitnika u fizičkom obliku na uzorku od 180 ispitanika, s obzirom na osnovne elemente procesa obrazovanja: program i proces studija, nastavno osoblje, nenastavno osoblje, infrastruktura. Prilikom ovog ispitivanja, kod analize rezultata su korištene moderne statističke i matematičke metode (indukcija, dedukcija, analiza, sinteza, generalizacija, specijalizacija, metoda relativnih brojeva, metoda postotaka, metoda srednjih vrijednosti, kao i komparativne metode). Rezultati ovog dijela istraživanja djelomično potvrđuju autorove hipoteze. Na kraju, u zaključku, iznesene su osnovne misli autora o ovome radu, njegova mišljenja, kritike i prijedlozi. Rad je uvelike prošaran slikama, tablicama i grafikonima, kao i navodima relevantne domaće i inozemne stručne i znanstvene literature.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb,
Veleučilište u Požegi