Pregled bibliografske jedinice broj: 541802
Evaluacija modela stručnog usavršavanja ravnatelja srednjih škola Republike Hrvatske u školskom menadžmentu
Evaluacija modela stručnog usavršavanja ravnatelja srednjih škola Republike Hrvatske u školskom menadžmentu, 2011., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 541802 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Evaluacija modela stručnog usavršavanja ravnatelja srednjih škola Republike Hrvatske u školskom menadžmentu
(An Evaluation of Professional Development Models in School Management for Secondary School Principals in the Republic of Croatia)
Autori
Đaković, Oleg
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
04.11
Godina
2011
Stranica
271
Mentor
Staničić, Stjepan
Ključne riječi
školski menadžment; stručno osposobljavanje i usavršavanje ravnatelja; vođenje; vodstvo; rukovođenje; transformacijsko vodstvo; kompetencijski standardi; modeli stručnog osposobljavanja i usavršavanja ravnatelja; mentorstov; modul; modularno stručno usavršavanje
(school management; education and training of principals; management; leadership; management; transformational leadership; competence standards; models of education and training of principals; modules; modular vocational training)
Sažetak
Temeljem provedene teorisjke analize modela stručnog usavršavanja ravnatelja u području školskog menadžmenta dobiven je pregled pogleda, spoznaja, različitih pristupa i praktičnih iskustava pojedinih "škola", autora i država. Analizom se došlo do relevantnih zaključaka o trendovima suvremenog stručnog usavršavanja ravnatelja, grupiranju postojećih modela s obzirom na ravnateljevo radno isksutvo te cilejvima stručnog usavršavanja ravnatelja srednjih škola. empirijskom analizom postojećeg sustava modela stručnog usavršavanja ravnatelja srednjih škola RH u školskom menadžmentu utvrđeno je kako su ispitani ravnatelji pridali važnost svim modelima stručnog usavršavanja te značaju koje stručno usavršavanje ima u razdoblju neposredno nakon preuzimanja dužnosti. Kao najveći nedostatak postojećeg sustava modela ispitani ravnatelji srednjih škola RH istaknuli su nepostojanje modela mentorskog vođenja, kao značajnog modela na samom početku i prvim godinama ravnateljskog mandata. Najveći su značaj stručnom usavršavanju u školskom menadžmentu pridali ravnatelji s manje godina ravnateljskog staža. Analizirana je i finansijska opravdanost uvođenja novog hipotetičkog modela stručnog usavršavanja ravnatelja srednjih škola RH u školskom menadžmentu. Usporedbom analize realnih financijskih troškova potrebitih za godišnje stručno usavršavanje ravnatelja srednjih škola u školskom menadžmentu u postojećem sustavu modela stručnog usavršavanja sa simnulacijom godišnjih financijskih troškova predloženog hipotetičkog modela, ustanovljeno je kako postoji i finansijka opravdanost uvođenja novog hipotetičkog modela.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-0931 - Sveučilište i vanjsko okruženje u kontekstu europskih integracijskih procesa (Ledić, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka