Pregled bibliografske jedinice broj: 541614
SPOLNI STEREOTIPI U OBRAZOVANJU
SPOLNI STEREOTIPI U OBRAZOVANJU, 2010., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet u Rijeci, Rijeka
CROSBI ID: 541614 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
SPOLNI STEREOTIPI U OBRAZOVANJU
(Gender Stereotypes in Education)
Autori
Berlot, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet u Rijeci
Mjesto
Rijeka
Datum
11.10
Godina
2010
Stranica
67
Mentor
Dr. sc. Sofija Vrcelj
Ključne riječi
obrazovanje; stereotipi; školski sadržaj; osnovna škola
(education; gender; curriculum; primary school)
Sažetak
Teorijska analiza i empirijsko istraživanje o spolnim stereotipima u školi ukazalo je na njihovo postojanje u školi. Dominantno, spolni stereotipi odnose se na osobine ličnosti djevojčica što se onda manifestira nejednakim tretmanom dječaka i djevojčica. Rezultati istraživanja pokazuju da se nastavnici i nastavnice, prema procjeni učenika, bolje odnose prema dječacima, što najčešće rezultira i boljim ocjenama iz nekih predmeta. U ovom istraživanju smo identificirali sljedeće stereotipe ; "Djevojčice su urednije i pristojnije pa ih nastavnici više vole". "Nastavnici više vole djevojčice jer su mirnije na satu". "Nastavnice su žene pa više vole djevojčice".Identificirani "muški" stereotipi su ; "Lakše je dječacima jer se od njih manje očekuje, izvrsno znanje i ocjene prilagode se standardima ocjenjivanja, mnogo lakše dobiju odličnu ocjenu ". Doprinos ovoga završnog rada je u podizanju svijesti o postojanju spolnih stereotipa u obrazovanju i podizanja kritičnosti prema vlastitim postupcima koji su odraz naučenog spolnotipiziranog ponašanja
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-1292 - Obrazovanje žena u svijetu promjena (Vrcelj, Sofija, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka