Pregled bibliografske jedinice broj: 541562
Tragom afirmacije slikarstva Münchenskog kruga
Tragom afirmacije slikarstva Münchenskog kruga // Zbornik međunarodnog simpozija Zagreb-München. Hrvatsko slikarstvo i Akademija likovnih umjetnosti u Münchenu / Kraševac, Irena ; Prelog, Petar (ur.).
Zagreb: Institut za povijest umjetnosti, 2011. str. 104-117 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 541562 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tragom afirmacije slikarstva Münchenskog kruga
(Following the Afirmation of Painting of the Munich Circle)
Autori
Prelog, Petar
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik međunarodnog simpozija Zagreb-München. Hrvatsko slikarstvo i Akademija likovnih umjetnosti u Münchenu
/ Kraševac, Irena ; Prelog, Petar - Zagreb : Institut za povijest umjetnosti, 2011, 104-117
ISBN
978-953-6106-91-2
Skup
Međunarodni simpozij Zagreb-München. Hrvatsko slikarstvo i Akademija likovnih umjetnosti u Münchenu
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 22.10.2009. - 23.10.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
hrvatsko moderno slikarstvo; Münchenski krug; Josip Račić; Miroslav Kraljević; Vladimir Becić; Oskar Herman; Miroslav Krleža; Ljubo Babić; Akademija likovnih umjetnosti u Münchenu
(croatiam modern painting; Munich circle; Josip Račić; Miroslav Kraljević; Vladimir Becić; Oskar Herman; Miroslav Krleža; Ljubo Babić; Academy of Fine Arts in Munich)
Sažetak
U ovome članku autor je sažeto i kritički analizirao puteve afirmacije slikarstva četvorice slikara Minhenskog kruga (Josip Račić, Vladimir Becić, Miroslav Kraljević, Oskar Herman) i njihova pozicioniranja u kanon hrvatskog modernizma. U tom smislu posebno će se ističe uloge književnika i kritičara Miroslava Krleže te slikara i povjesničara umjetnosti Ljube Babića. S obzirom na dimenziju mita koja je pridavana djelovanju slikara Minhenskog kruga, a u kojoj su pojedine epizode životnih sudbina imale presudnu važnost, upozorava se ponajprije na važnost njihove slikarske baštine u slojevitim kretanjima hrvatskog slikarstva između dva svjetska rata. Raspravlja se i o opravdanosti uporabe pojma Minhenskog kruga, tj. o odnosu važnosti njihova školovanja na Akademiji likovnih umjetnosti u Münchenu i kasnijeg boravka u Parizu kao glavnom europskom umjetničkom središtu toga vremena.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
020-0202687-2702 - Modernost, modernizam i postmodernizam u hrvatskoj umjetnosti 20. stoljeća (Kolešnik, Ljiljana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za povijest umjetnosti, Zagreb
Profili:
Petar Prelog
(autor)