Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 541297

Odnos dimenzija roditeljstva i kauzalnih atribucija postignuća s ciljnim orijentacijama srednjoškolaca


Veir, Sonja
Odnos dimenzija roditeljstva i kauzalnih atribucija postignuća s ciljnim orijentacijama srednjoškolaca, 2011., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka


CROSBI ID: 541297 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odnos dimenzija roditeljstva i kauzalnih atribucija postignuća s ciljnim orijentacijama srednjoškolaca
(Relationship of dimensions of parental behavior and causal attributions of achievement with achievement goal orientations in highschool students)

Autori
Veir, Sonja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Rijeka

Datum
27.04

Godina
2011

Stranica
60

Mentor
Rončević Zubković, Barbara

Ključne riječi
roditeljsko ponašanje; kauzalne atribucije; ciljne orijentacije
(parental behavior; causal attributions; goal orientations)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti odnos dimenzija roditeljskog ponašanja, kauzalnih atribucija i ciljnih orijentacija u učenju kod srednjoškolaca. Istraživanje je provedeno na uzorku od 286 ispitanika oba spola, učenika drugih i trećih razreda srednje Medicinske škole i Elektrostrojarske škole u Varaždinu. Dobiveni rezultati ukazuju da djevojke percipiraju kako je u majčinu odnosu prema njima uočljivo prihvaćanje, dok mladići percipiraju kako je u majčinu odnosu prema njima više kontrole i odbacivanja. Što se tiče percepcije ponašanja očeva, mladići su u odnosu na djevojke više svjesni njihove kontrole i odbacivanja. Također su i više orijentirani na ciljeve učenja i izbjegavanja truda. Djevojke svoje postignuće u većoj mjeri pripisuju internalnim uzrocima, a mladići svoje postignuće u većoj mjeri pripisuju uzrocima koje ne mogu kontrolirati. Uspješni pripisuju svoje postignuće internalnim i stabilnim uzrocima u većoj mjeri nego neuspješni. Percipirane dimenzije prihvaćanja oca i majke značajno doprinose objašnjenju funkcionalnih kauzalnih atribucija školskog postignuća na uzorku djevojaka, dok percipirane dimenzije odbacivanja i kontrole oca značajno doprinose objašnjenju disfunkcionalnih kauzalnih atribucija školskog postignuća na uzorku mladića. Kauzalne atribucije uzroka značajno doprinose objašnjenju varijance ciljnih orijentacija u učenju na uzorku mladića, ali ne i djevojaka.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
009-1301676-2381 - Kognitivni, metakognitivni i motivacijski čimbenici čitanja i učenja (Kolić-Vehovec, Svjetlana, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka


Citiraj ovu publikaciju:

Veir, Sonja
Odnos dimenzija roditeljstva i kauzalnih atribucija postignuća s ciljnim orijentacijama srednjoškolaca, 2011., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka
Veir, S. (2011) 'Odnos dimenzija roditeljstva i kauzalnih atribucija postignuća s ciljnim orijentacijama srednjoškolaca', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka.
@phdthesis{phdthesis, author = {Veir, Sonja}, year = {2011}, pages = {60}, keywords = {roditeljsko pona\v{s}anje, kauzalne atribucije, ciljne orijentacije}, title = {Odnos dimenzija roditeljstva i kauzalnih atribucija postignu\'{c}a s ciljnim orijentacijama srednjo\v{s}kolaca}, keyword = {roditeljsko pona\v{s}anje, kauzalne atribucije, ciljne orijentacije}, publisherplace = {Rijeka} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Veir, Sonja}, year = {2011}, pages = {60}, keywords = {parental behavior, causal attributions, goal orientations}, title = {Relationship of dimensions of parental behavior and causal attributions of achievement with achievement goal orientations in highschool students}, keyword = {parental behavior, causal attributions, goal orientations}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font