Pregled bibliografske jedinice broj: 541297
Odnos dimenzija roditeljstva i kauzalnih atribucija postignuća s ciljnim orijentacijama srednjoškolaca
Odnos dimenzija roditeljstva i kauzalnih atribucija postignuća s ciljnim orijentacijama srednjoškolaca, 2011., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 541297 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos dimenzija roditeljstva i kauzalnih atribucija postignuća s ciljnim orijentacijama srednjoškolaca
(Relationship of dimensions of parental behavior and causal attributions of achievement with achievement goal orientations in highschool students)
Autori
Veir, Sonja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
27.04
Godina
2011
Stranica
60
Mentor
Rončević Zubković, Barbara
Ključne riječi
roditeljsko ponašanje; kauzalne atribucije; ciljne orijentacije
(parental behavior; causal attributions; goal orientations)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti odnos dimenzija roditeljskog ponašanja, kauzalnih atribucija i ciljnih orijentacija u učenju kod srednjoškolaca. Istraživanje je provedeno na uzorku od 286 ispitanika oba spola, učenika drugih i trećih razreda srednje Medicinske škole i Elektrostrojarske škole u Varaždinu. Dobiveni rezultati ukazuju da djevojke percipiraju kako je u majčinu odnosu prema njima uočljivo prihvaćanje, dok mladići percipiraju kako je u majčinu odnosu prema njima više kontrole i odbacivanja. Što se tiče percepcije ponašanja očeva, mladići su u odnosu na djevojke više svjesni njihove kontrole i odbacivanja. Također su i više orijentirani na ciljeve učenja i izbjegavanja truda. Djevojke svoje postignuće u većoj mjeri pripisuju internalnim uzrocima, a mladići svoje postignuće u većoj mjeri pripisuju uzrocima koje ne mogu kontrolirati. Uspješni pripisuju svoje postignuće internalnim i stabilnim uzrocima u većoj mjeri nego neuspješni. Percipirane dimenzije prihvaćanja oca i majke značajno doprinose objašnjenju funkcionalnih kauzalnih atribucija školskog postignuća na uzorku djevojaka, dok percipirane dimenzije odbacivanja i kontrole oca značajno doprinose objašnjenju disfunkcionalnih kauzalnih atribucija školskog postignuća na uzorku mladića. Kauzalne atribucije uzroka značajno doprinose objašnjenju varijance ciljnih orijentacija u učenju na uzorku mladića, ali ne i djevojaka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-1301676-2381 - Kognitivni, metakognitivni i motivacijski čimbenici čitanja i učenja (Kolić-Vehovec, Svjetlana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Barbara Rončević Zubković
(mentor)