Pregled bibliografske jedinice broj: 541272
Vanjsko vrednovanje postignuća učenika osmih razreda iz domene Opća geografija
Vanjsko vrednovanje postignuća učenika osmih razreda iz domene Opća geografija // Hrvatski geografski glasnik, 73 (2011), 1; 271-289 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 541272 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vanjsko vrednovanje postignuća učenika osmih razreda iz domene Opća geografija
(External Evaluation of Eighth-grade Pupils in the Domain of General Geography)
Autori
Vranković, Biljana ; Vuk, Ružica ; Šiljković, Željka
Izvornik
Hrvatski geografski glasnik (1331-5854) 73
(2011), 1;
271-289
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
vrednovanje znanja učenika; osnovnoškolsko obrazovanje; opća geografija
(pupils knowledge evaluation; elementary school education; General Geography)
Sažetak
U radu se analiziraju postignuća učenika osmih razreda na ispitu vanjskog vrednovanja u školskoj godini 2007./2008. iz domene opća geografija. Istraživanje je provedeno na uzorku od petsto testova izdvojenih metodom slučajnog uzorka. Rezultati su uspoređeni s rezultatima populacije koja je pristupila ispitu vanjskog vrednovanja (21.485 učenika osmih razreda osnovne škole). Ciljevi rada jesu utvrđivanje razine postignuća iz temeljnih geografskih znanja i vještina na kraju obveznog obrazovanja, komparacija postignuća u domeni opća geografija s postignućima u domenama geografija Europe i geografija Hrvatske te kvantitativna analiza rezultata u pojedinim ispitnim česticama u domeni opća geografija prema vrstama znanja i tipovima zadataka. Razina učeničkih postignuća u domeni opća geografija nije zadovoljavajuća jer je postotak riješenosti ispitnih čestica 40%. Postignuća iz opće geografije niža su u odnosu na domenu geografija Europe za 1, 9 postotnih poena, a u odnosu na domenu geografija Hrvatske za 9, 1 postotni poen. Ostvareni rezultati u domeni opća geografija u ispitivanju činjeničnih znanja (71, 7%) značajno su bolji od rezultata konceptualnih (41, 4%) i proceduralnih znanja (31, 3%) kao i rezultati u zadacima zatvorenog tipa (59, 8%) u odnosu na rezultate u zadacima poluzatvorenog (39, 8%) i otvorenog tipa (27, 8%).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Geografija
POVEZANOST RADA
Projekti:
119-1191306-1373 - Prostor kao resurs turističkog razvoja Hrvatske (Curić, Zoran, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- CAB Abstracts
- Geobase
- Current Geographical Publications
- SAGE Urban Studies Abstracts
- CSA Sociological Abstracts
- Scopus EBSCO Academic Search Complete